پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معضلات حوزه انتخاباتی ساری و میاندورود از نگاه نقیبی

مذاکرات 5+1 در حال توافق است ولی 14+4 خیر! / در 2 سال آینده 540 هکتار به مساحت پارک شهر ساری اضافه می‌شود / در روزهای تعطیل مردم بیش از 2 ساعت در ترافیک‌ جاده تاکام گیر می‌کنند / سابق روستاییان وقتی به شهر می‌آمدند با سبدی پر می‌آمدند و با سبدی پر برمی‌گشتند ولی امروزه روستاییان با سبد خالی می‌آیند با سبد پر بازمی‌گردند

2

 

چهاردانگه نیوز به نقل از مازند مجلس ،فرامرز نقیبی درباره معضلات حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، بیان کرد: مهمترین مشکل ما بحث راه هاست. بخش گهرباران هنوز از جاده بین مزارع به عنوان تنها محور استفاد می‌کند و طبق آمار در 2 سال بیش از 34 نفر در سوانح رانندگی در این جاده فوت کردند. هنوز زیر ساخت‌ها در این بخش فراهم نیست.

 

naghibi.faramarz2

رییس سابق شورای استان، اضافه کرد: در حوزه میاندرود هنوز مرکز درمانی مناسبی وجود ندارد، هنوز مردم در نیازهای اولیه آب و برق مشکل دارند و امکانات به تناسب جمعیت رشد نکرد.

نقیبی بابیان اینکه جاده ساری- تاکام پس از سال ها مشکلات خاص خود را دارد، گفت: در روزهای تعطیل مردم بیش از 2 ساعت در ترافیک‌اند و در عید امسال 8 کشته داشتیم.

 

وی با اظهار اینکه بسیاری از روستاها مشکل آب آشامیدنی دارند، گفت: اولین چیزی که برای سلامت جامعه نیاز است و جزو وظایف مهم نمایندگان و مسئولان است تامین آب آشامیدنی مردم است.

 

در بخش روستایی بسیار ضعیف عمل شد

عضو سابق شورای اسلامی ساری، با بیان اینکه هنوز بعد از 37 سال از نظام جمهوری اسلامی نتوانستیم روستاهای خود را به همشهری‌ها وهم استانی‌های خود معرفی کنیم، افزود: ظرفیت‌هایی در روستاهای ساری و میاندورود وجود دارد که برای گردشگری کم نظیر است یعنی ما با کمتریم امکانات می‌توانیم سیل گردشگران را جذب کنیم.

 

نقیبی تصریح کرد: در سابق روستاییان وقتی به شهر می‌آمدند با سبدی پر می‌آمدند و با سبدی پر برمی‌گشتند ولی امروزه روستاییان با سبد خالی می‌آیند با سبد پر بازمی‌گردند، و این نشان می‌دهد در بخش روستایی بسیار ضعیف عمل کردیم.

 

وی یادآور شد: روستاییانی که درهر خانواده 8 تا 10 فرزند تربیت می‌کردند امروز به سمت تک فرزندی رفتند چون از تولیدات خود فاصله گرفتند و مصرف‌کننده شدند. درحالی که فرصت‌های فراوانی برای تولید و اشتغال روستاییان داریم مثلا در بخش چهاردانگه ساری برای کشت خیار و درختان سیاه‌ریشه، و در دودانگه نیز می‌توان برای کشت گل محمدی و گلاب‌گیری اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

 

در اقدامی غیرکارشناسی شده جوانان دارای مدرک بدون بازار کار شدند!

رییس سابق شورای استان با بیان اینکه نباید در روستاهای مازندران بیکار وجود داشته باشد، گفت: در اقدامی غیرکارشناسی شده و با دانشگاه‌های مختلف، فرزندان و جوانان را دارای مدرک کردیم و به این ترتیب آنها پی کارهای ساده اما درآمدزا نمی ‌روند و همه به دنبال کارهای اداری و درواقع به دنبال کارنکردن ‌هستند.

 

نقیبی افزود: اگر بخواهیم کار انجام شود در بخش های روستای ظرفیتهای زیادی وجود دارد شاید دوستان نماینده فعلی همین نگاه مارا داشته باشند تلاش هم شاید کرده باشند اما در عمل می‌بینیم موفق نبودند، چون اصل اتحاد همدلی همراهی بین 2 نماینده شهرستان و مدیران وجود ندارد.

 

وی با گریزی به مذاکرات هسته‌ای و ارتباط آن به عدم هماهنگی نمایندگان ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران با گروه 5+1 درحال توافق است با آنکه دشمنان سعی می‌کنند دستیابی صلح آمیزایران به انرژی هسته‌ای را مشکل جهانی اعلام ‌کنند، تیم هستهای ایران با مذاکره در جستجوی راه حلی برای توافق هستند. ولی ما گروه 14+4 (اعضای شورای اسلامی و شهردار= 14) و ( نماینده ولی فقیه، فرماندار و 2 نماینده= 4) نتوانستیم به اتحاد و همدلی برسیم که اگر چنین اتفاقی بیفتد مشکلات حوزه ساری و میاندورود یکی پس از دیگری حل می‌شود.

 

در 2 سال آینده 540 هکتار به مساحت پارک شهر ساری اضافه می‌شود

عضو سابق شورای اسلامی ساری، افزود: در موارد بسیاری پیش آمده که کارها گره خورده بود ولی وقتی همفکری کردیم مشکلات حل شد ما می توانیم حتی همدیگر را قبول ندارشته باشیم وقتی پای منافع شهر و استان وسط می‌آید، نیاز است دست به دست هم دهیم و همراه و همدل شویم.

 

نقیبی با اعلام اینکه ادامه شورای سوم و چهارم ساری با رفاقت و همدلی ساری را متحول کردند، گفت: امروزه تقریبا در همه جای ساری پروژه‌های بزرگی در حال اجراست که اگر این روند با حمایت نمایندگان ادامه یابد مطمئنا این شهردر آینده نزدیک بسیاری از مشکلات فعلی را نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری ساری بیان کرد: شهرداری ساری با ایجاد فضای سبز در حریم رودخانه تجن که سرمایه عظیمی در استان است به تنهایی کار بزرگی را در دست دارد که با حمایت فعلی نماینده ولی فقیه و دکتر یخشی در 2 سال آینده 540 هکتار پارک شهر ساری اضافه و مردم را از این نعمت الهی برخوردار می‌شوند.

 

رییس سابق شورای استان، تصریح کرد: پس نشان می‌دهد هرجا که ما باهم بودیم کار انجام شد هرجاکه بی هم بودیم کارها ناتمام ماند.

 

 

نمایندگان شمالی در بخش کشاورزی مجلس صاحب‌نظر باشند

نقیبی پیشرفت 2 شهرستان ساری و میاندورود، کاهش بیکاری، رسیدگی مشکلات کشاورزان را از جمله معضلاتی دانست که نمایندگان نیاز است برای حل آنها اقداماتی اساسی انجام دهند.

 

وی مشکلات کشاورزان را نگران‌کننده خواند و گفت: همین که محصولات کشاورزان روانه بازارمی‌شود واردات محصولات کشاورزی نیز آغاز می‌شود و کشاورز ناچار می‌شود محصولاتش را زیر قیمت بفروشد. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که حتی خرجکرد روزانه‌اش و حتی مزدی به اندازه کارگر ساده را نگرفته است و این ناخوشایند است.

 

عضو سابق شورای اسلامی ساری، با بیان اینکه از نمایندگان شمالی انتظار می‌رود در بخش کشاورزی مجلس صاحبنظر باشند، افزود: آرزوی من این است که صنایع تبدیلی در مازندران به مراتب بیشتر شود. در بخش گردشگری به گونه‌ای عمل شود که مثل 2 کشور مسلمان دیگر ترکیه و مالزی بیشترین درآمد استان از بخش گردشگری باشد.

 

دعای مردم را در زندگی‌ روزمره ام می بینم

نقیبی با اظهار اینکه امروز جایگاه و عزت و اعتبار خود را از مردم دارم، گفت: خداوند توفیق خدمت را به هرکسی نمی‌دهد که گره از کار مردم باز کند.

 

وی در پایان مردم ایران را بهترین مردم تاریخ‌ دانست و افزود: هرچه به مردم خدمت کنیم، کم است چرا که آن‌ها، خوبیها را فراموش نمی کنند و من دعای مردم را روزمره در زندگی‌ام می بینم

2 نظرات
  1. سید می گوید

    ای آقا اگه واقعا دغدغه خدمت به مردم دارید الانشم با این پست خیلی دست بسته نیستید!!!
    خیلی از نامزدهای انتخابات مجلس قبل از شروع انتخابات از این مدل حرفا زیاد میزنند اما همین که خرشون از پل گذشت دیگه به پشت سرشون نگاهی نمی کنند.

  2. یک چهاردانگه ای می گوید

    همچون صحبت از حل مشکلات منطقه چهاردانگه می کند که احتمالا در راستای انتقال پایتخب ، چهاردانگه هم یکی از گزینه ها می باشد. ظاهرا حضور در شورای شهر سکوی پرتاب آقایان شده ، آقای محترم همه این چالشها ، مشکلات ، گرفتاریها و … را حتی یک دانش آموز مقطع ابتدایی هم می داند اما کو مرد عمل؟
    بعد از انقلاب هر دوره یک نماینده از منطقه چهاردانگه داشتیم خدا وکیلی چه گلی بر سر مردم منطقه زدند؟ که حالا شما و چند نفر از دوستان که ماشا الله کم هم نیستند دایه ادامه خدمتگذاری بر این ملت دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.