پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفي گياه بومادران + فيلم

استفاده از بومادران برای درمان ضربان قلب، ورم عضله، احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و سکته قلبی همچنین خواب رفتن دست ها توصیه می شود.

0

 

بومادران گیاهی است پایا و بادوام که ساقه اصلی آن مستقیم بالا رفته و طول آن به 90 سانتیمتر می رسد.

بومادران گیاهی است پایا و بادوام که ساقه اصلی آن مستقیم بالا رفته و طول آن به 90 سانتیمتر می رسد در فواصل مختلف ساقه، شاخه های زاویه دار و پربرگ زیبایی می روید . برگ های پر مانند و ریز گیاه دارای بریدگی های زیاد و باریک و بدون دمبرگ بوده که شاخه را به طرف بالا بر می گرداند هم ساقه و هم برگ ها با کرک های ریز و سفیدی پوشیده شده اند در سرتاسر فصل تابستان گل های کوچک و بی شماری شبیه به گل های آفتابگردان بصورت خوشه هایی که در بالا مسطح هستند ظاهر می شوند. گل ها معمولا به رنگ سفید بوده و گاهی سایه ای صورتی رنگ هم در آن دیده می شود. تمام قسمت های گیاه دارای بویی نافذ و تلخ مزه می باشد. گل های زرد رنگ آن کشنده کرم آسکاریس و بعضی از انگل های دستگاه گوارش است.

 

استفاده از بومادران برای درمان ضربان قلب، ورم عضله، احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و سکته قلبی همچنین خواب رفتن دست ها توصیه می شود. ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران و گذاشتن سوخته آن برروی زخم موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود اثرات ضد میکروبی قوی و کاهش پرفشاری خون نیز مکررا گزارش شده است. امروزه گیاه پزشکان بومادران را بعنوانی یکی از داروهای ضد تب، سرماخوردگی های تب دار و آنفولانزا می شناسند. از نظر بهداشتی این گیاه یک پاک کننده قوی و تقویت کننده موثر پوست است که این ویژگی ها ناشی از خواص غابض کننده آن می باشد. چای بومادران که از ساقه های گل دار تهیه شده باشد برای پوست چرب مفید است.

 

 

مدت زمان ويدئو : 03:32

حجم ويدئو : 8.35 مگابايت

دانلود ويدئو

 

منبع: وب سايت صدا و سيماي مركز مازندران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.