پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون وزیر کار: تغییر و اصلاح قانون کار ضروری است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، حاتم شاهکرمی روز چهارشنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی کار مازندران در ساری افزود : امروز روابط بازار کار با اشتغال های اینترنتی و استارت آپ ها تغییر کرد، ولی قوانین مدونی برای تنظیم روابط کار در این بازار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: کارگران ما باید تغییر شرایط بازار کار را بپذیرند و با مشارکت شرکای اجتماعی شامل کارگر و کارفرما و دولت قانون کار تغییر کند.

شاهکرمی با انتقاد از خصوصی سازی گفت: برنامه خصوصی سازی اهداف نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی را تامین نکرده است چون در اجرای این طرح اهلیت در واگذاری ها  رعایت نشده و این اقدام باعث بروز مشکل در واحدهای واگذاری شد.

وی اضافه کرد : در شرایط فعلی بنا بر این است که شاخص هایی برای اهلیت در دولت و مجلس تعریف شود و براساس این شاخص ها واگذاری انجام شود.

شاهکرمی اصلاح شاخص های اهلیت را در واگذاری های آینده واحدهای تولیدی دولتی ضروری دانست و با بیان این که وزارتخانه متبوعش در خصوصی سازی دخالتی ندارد، اظهار داشت : ولی این وزارتخانه به عنوان متولی کارگران نمی تواند نسبت به این واگذاری به خصوص رعایت شاخص اهلیت بی تفاوت باشد.

افزاش ۷۰ درصدی تشکل های کارگری در دولت تدبیر 

معاون وزیر کار در بخش دیگری از سخنانش با حمایت از تشکل های کارگری گفت : در دولت تدبیر و امید تشکل های کارگری حدود ۷۰ درصد بیشتر شد.

شاهکرمی تقویت تشکل های کارگری را برنامه اصلی دولت بیان کرد و خواهان تقویت کار از سوی این تشکل ها شد.

وی در مورد قردادهای موقت هم اظهار داشت: برنامه ای در دولت در راستای امنیت شغلی کارگران و اصلاح این قردادها در دست بررسی است.

گردهمایی شوراهای اسلامی کار مازندران صبح امروز در ساری با شرکت مدیران این تشکل برگزار شد.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.