پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مظلومیت مازندرانی ها در دل نوشته پرویز پرستویی برای گروه «فیتیله»

تو سریال پایتخت ۴ ارسطو با لهجه مازندرانی نفهمید و غذای سگ خورد! / اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت، الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه: پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از گروه «فیتیله» با حاشیه های بوجود آمده درباره اهانت به هموطنان آذری زبان در این برنامه که ویژه کودکان است واکنش نشان داد.
 

دل نوشته پرویز پرستویی برای گروه «فیتیله»
 

پرستویی نوشت: «ای عزیزانی که این مطلب رو میخونید ،بنده یه ترکم وخیلی هم به ترک بودنم مینازم این روز ها اخبار فیتیله ها منو خیلی آزارم داد.از مدیران بر کنار شده بگیرید تا عمو فیتیله هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه ولی این جفای بزرگ رو نمیتونم هضم کنم که سه یارو وچند مدیر رو خانه نشین ببینم .عزیزان چرا به هفت سینمایی حمله نمی کنید که سینما رو اینقدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید… .

تو سریال پایتخت ۴ ارسطو با لهجه مازندرانی، نفهمید و غذای سگ خورد.. تو سریال باغ مظفر مهران مدیری شخصیت گلمراد با لهجه لری نمایشگر یه آدم کثیف و نفهم بود… تو فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، شخصیت‌هایی با لهجه‌ی جنوبی نقش قاچاقچی‌ها رو بازی میکنن… گیلانی‌ها تو سریال‌های مختلف نقش آدمای ساده‌لوح رو ایفا می‌کنن.. حتی جواد رضویان و رضا شفیع‌جم با لهجه‌ی افغانی سریال طنزی بازی کردن که سطح فرهنگ افاغنه رو خیلی پایین نشون میداد… اما همه‌ی این اقوام می‌دونستن که هیچ توهینی در کار نیست. کسی با یه سریال طنز به قومیت توهین نمیکنه… یا سریال در حاشیه که جواد رضویان با اون شکل و شمایل به لهجه قمی حرف میزد… اما با یه آیتم طنز ۵ دقیقه‌ای اینکه یه نفر با لهجه آذری با فرچه توالت دندوناشو مسواک کرده، منجر شده به تظاهرات.

اونم بازیگرای فیتیله که سال‌هاست نشون دادن چه شخصیتی دارن… ملعبه دست بعضی افراد سود جو و فرصت طلب نشیم که واسه نشون دادن خودشون مصاحبه میکنن و مردمو تحریک میکنن.

اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت، الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!»

2 نظرات
  1. موسوی می گوید

    درود بر استاد پرستویی عزیز

  2. اتابک می گوید

    بادرود. ساختن طنز با گویش و لهجه اقوام کار درستی نیست. همین سریال پایتخت که خودم به شدت مخالف ان بودم و این سریال را توهین به مازندرانیها میدانستم تا مدتها هر کجای تهران میرفتی میدیدی که مردم تهران دارند با در آوردن صدای نقی و یا ارسطو هرهر کرکر میکنند و خوب آقای پرستویی بگید یه سریال در باره تهرانیها بسازند. در فیلم پایتخت زن نقی معمولی چون که تهرانی بوده خیلی زرنگ و فهمیده بود ولی نقی و ارسطو دیگر بازیگران …………….. خود آقای پرستویی بهتر میدونه علت ساخت همچین سریالهایی چیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.