پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیر جدید تعاون روستایی مازندران معرفی شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مدیر جدید تعاون روستایی مازندران صبح امروز پنجشنبه با حضور مهندس عنایتی معاونت  فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران معرفی شد.

حاتم نژاد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار و مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران را در کارنامه خود دارد.

محمد رضا کریمی که از سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیر تعاون روستایی مازندران منصوب شد پس از حدود ۶ سال فعالیت بازنشسته شده است.

 استان مازندران حدود چهار هزار روستا دارد که ۴۷ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری آن که بالاترین نرخ در کشور محسوب می شود در روستاهازندگی می کنند.
همچنین بر اساس آمارهای رسمی ، ۷۲ نوع محصول کشاورزی در مازندران کشت می شود که در تولید ۱۵ نوع آن مقام اول تا سوم کشور را دارد .

کارشناسان معتقدند که امکانات زیرساختی بسیاری از شرکت های تعاونی روستائی در مازندران مانند انبار ، فروشگاه ، وسایل حمل و نقل و غیره در سال های گذشته به خاطر عدم استفاده صحیح و نبود احساس مسئولیت در حال از بین رفتن است و کشاورزان نیز در این وضعیت کارائی تعاونی ها را باور نخواهند کرد.
الگوسازی دوباره از تعاونی های روستائی و نشان دادن کارائی آنان در چرخه تولید کشاورزی ، پیشنهادی است که کارشناسان برای استان مازندران مطرح می کنند ، پیشنهادی که می تواند به فراخور نوع تولیدات در هر منطقه حتی بر نام شرکت هم اثرگذاری کند.
یکی از ویژگی های کشاورزی مازندران علاوه بر تنوع و رنگارنگی که مزیت مهمی محسوب می شود ، کشت تخصصی بعضی محصولات در مناطق خاص است مانند انجیر در گلوگاه ، گل نرگس در جویبار ، توت فرنگی در بابل ، انار در بهشهر و یا شکر قرمز در قائمشهر است ، وضعیتی که می تواند بر بازتعریف فعالیت شرکت های تعاونی اثرگذاری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.