پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیران کاروان‌های حج تمتع مازندران هنوز مشخص نشدند

0

حبی الله ساداتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : از تاریخ ۹ اسفند امسال متقاضیان حج تمتع باید به مدیران کاروان‌های شهرستان و ناحیه خود مراجعه کرده و ثبت نام کنند ولی تا آن زمان اسامی مدیران کاروان تایید نهایی شده و از طریق رسانه های رسمی و ادارت حج و زیارت اعلام می‌شود.

وی با اعلام این که ۹۰ درصد مشمولان اعزام به حج تمتع در این دوره نیاز به حضور فیزیکی در سازمان حج و زیارت برای ثبت نام در کاروان ها ندارند ، توضیح داد : ثبت نام در کاروان ها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه http://www.reserve.haj.ir  قابل انجام است.

ساداتی افزود : تنها ۱۰ درصد از متقاضیان مشمول اعزام به حج تمتع که سهمیه ای هستند برای ثبت نام نیاز به مراجعه حضور دارند.

وی ادامه داد : برای ثبت نام در کاروان های حج داشتن گذرنامه دارای اعتبار تا تاریخ بازگشت از حج و فیش قدیمی یک میلیون تومانی الزامی است. 

مدیرکل حج و زیارت مازندران ثبت نام کاروان‌های حج را مختص دارندگان فیش حج تمتع سال ۸۵ و ۸۶ عنوان کرد و گفت: هنوز تاریخ دقیق دارندگان فیش مشخص نیست اما بر اساس اولویت از قدیمی ترین فیش ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام کاروانی حج تمتع نباید پولی پرداخت شود، افزود: اما زائران باید هزینه سفر حج تمتع را در هنگام ثبت نام پرداخت کنند.

ساداتی گفت : هزینه حج تمتع برای سال ۹۹ هنوز مشخص نبوده اما افزایش آن نسبت به سال گذشته قطعی بوده و در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

هزینه سفر حج تمتع در سال ۹۸ از ۲۳ میلیون تومان تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

ساداتی درباره سهمیه سال آینده مازندران برای حج تمتع نیز گفت : میزان سهمیه مشخص نیست اما ملاک ما برای ثبت نام همان تعداد سهمیه دوره قبل به اضافه یک افزایش حدود ۲۰ درصدی خواهد بود.

وی افزود: البته همه چیز به سازمان حج و زیارت بستگی دارد و ممکن است برنامه ها به طوری باشد که سهمیه ها افزایش نیابد.

سال گذشته سهمیه مازندران برای حج تمتع افزایش حدود ۳۰ درصدی را تجربه کرد و چهار هزار و ۲۴۵ زائر مشرف به زیارت حج تمتع شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.