پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مددجویان سیلزده گلوگاهی ملزومات معیشتی دریافت کردند

0

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی کمیته امداد مازندران ، محمد کوچکی با بیان این که بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده انجام شد، افزود: در سیل اخیربه مددجویان روستاهای لمراسک، ولمازو، تیرتاش گلوگاه و یک خانواده در روستای کوهستان بهشهر خسارت وارد شد.

کوچکی ادامه داد: با کمک خیران به مددجویان آسیب دیده از سیل لوازم ضروری زندگی شامل یخچال، فرش، تلویزیون، پتو، موکت،اجاق گاز، ماشین لباس شویی مجموعا به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۰۰هزار تومان تهیه و به آنها تحویل داده شد.

وی گفت: به تمامی خانوارهای آسیب دیده از سیل بابت معیشت و شتشوی لوازم منزل در مجموع ۹میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که پس از بررسی‌های به عمل آمده در سیل اخیر به هفت طرح اشتغال در بخش های دامداری و صنفی آسیب جزیی وارد شد، تصریح کرد: در این بخش در مجموع ۴۸ میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران بیان داشت: همچنین هفت واحد مسکن مددجویی در گلوگاه دچار آبگرفتگی شد که ۲ واحد آن در معرض آسیب جدی قرار گرفت و در صورت تایید کارشناسان بنیاد مسکن ، کمیته امداد آمادگی دارد تا خدمات عمرانی ، تعمیر و بازسازی این واحدهای مسکونی را انجام دهد.

کوچکی افزود: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با بیمه حوادث مددجویی، ارزیابی میزان خسارات وارده، برای تمامی مددجویان آسیب دیده از سیل ، توسط کارشناسان بیمه انجام شده است و همچنین پیگیر های لازم به منظور جبران خسارت در بخش های مسکن و اشتغال با استفاده از ظرفیت درون سازمانی و سایر دستگاههای مرتبط مانند جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن در دستور کار قرار دارد.

بارش باران شدید ۱۲ آبان ماه سال جاری در شرق مازندران بیشترین خسارت مربوط به روستاهای شهرستان گلوگاه در این خطه شمال کشور بود و در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف از جمله واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی خسارت وارد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.