پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماه عسل شهرداری ساری تمام شد! / محمدی کیادهی بار مسئولیت شهردار را زیاد کرد

با نزدیک شدن به ماه های پایانی دوره فعلی شوراهای شهر و روستا ،شاهد تقابل شدید تعدادی از اعضای شوراها هستیم که به بهانه های مختلف در تلاشند تا نام خود را در صدر اخبار رسانه ها نگه دارند.

تقریبا در همه شهرهای کشور نمایش قدرت اعضا وجریانات سیاسی آغاز شده است و روزی نیست که اخبار مربوط به جدال لفظی و گاها فیزیکی اعضای شورا در مناطق مختلف کشور در رسانه ها منتشر نشود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: با نزدیک شدن به ماه های پایانی دوره فعلی شوراهای شهر و روستا ،شاهد تقابل شدید تعدادی از اعضای شوراها هستیم که به بهانه های مختلف در تلاشند تا نام خود را در صدر اخبار رسانه ها نگه دارند.

 

تقریبا در همه شهرهای کشور نمایش قدرت اعضا وجریانات سیاسی آغاز شده است و روزی نیست که اخبار مربوط به جدال لفظی و گاها فیزیکی اعضای شورا در مناطق مختلف کشور در رسانه ها منتشر نشود.

 

علاوه بر رویارویی جریانات سیاسی بعضا شاهد درگیری اعضا به دلیل مسائل شخصی هم هستیم که نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی در میان نمایندگان مردم در شوراها می باشد که پس از گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز به کار این نهاد مهم میهن مان، هنوز فرهنگ شورا نشینی به درستی تبیین و تعریف نشده است. با این همه اما عده ای از کاندیداها به دلیل برخورداری از نعمات اقتصادی وارد شورا می شوند و عده ای هم از آن به عنوان سکوی پرش برای سایر مقاصد سیاسی از جمله نمایندگی مجلس بهره می برند.

 

در استان مازندران هم شوراهای اسلامی شهرها همواره از حواشی بسیاری رنج می برند.

 

از تهمت ها و افتراها گرفته تا درگیری فیزیکی و تهدید به اخراج از شورا و سلب عضویت اعضا به دلیل انتقاد و افشاگری که نمونه بارز آن را در مورد یکی از اعضای شورای شهر بابل در استان مازندران شاهد بودیم.

 

اما در آخرین نمونه از این دست اتفاقات محمد حسن محمدی کیادهی عضو با سابقه شورای شهر ساری که در چهار دوره از عمر شورای شهر به عنوان عضو شورا ،منتخب مردم در این پارلمان شهری بوده است، طی اظهارات صریحی به افشاگری علیه یکی از همکاران خود دست زده است که البته بدون ذکر نام این فرد مجهول را متهم به استفاده بی حد و حساب از امکانات شهرداری برای تبلیغات و بهره مندی از اموال عمومی برای مقاصد انتخاباتی کرده است. هرچند این سخنان در میان اعضای شورا چندان غیر معمول نیست اما مطرح کردنش در این بازه زمانی شائبه های انتخاباتی بودن آن را تقویت می کند.

 

نخستین پرسشی که مطرح می شود این است که محمدی تا به حال چرا سکوت کرده بود و اکنون که کار تا مراحل حساسی پیش رفته است لب به سخن گشوده است؟

 

دوم اینکه اگر این فرد که ظاهرا بی نام است ،تا این اندازه مشغول سوء استفاده از امکانات شهرداری برای مقاصد شخصی است چرا توسط نهادهای قضایی و امنیتی احضار و بازخواست نمی شود؟

 

و سوم اگر مدارکی مبنی بر انجام این اقدامات توسط این فرد مجهول الهویه وجود دارد چرا توسط کیادهی که خود دانش آموخته حقوق است منتشر نمی شود؟

 

به هر حال نفس کار محمدی بسیار خوب است اما نحوه بیان و رسانه ای کردنش اصلا جالب نیست و همین ابهامات ،تردیدها در مورد مقاصد انتخاباتی این رفتارها را بیشتر می کند.

به هرحال نوک پیکان این تهدیدها شخص شهردار است .

 

اگر شهردار نسبت به این حجم از بی قانونی در دم و دستگاه تحت امرش  بی اطلاع است مسئولیت بزرگی متوجه مدیریت اوست و اگر هم اطلاع دارد که مسئولیت بزرگتری را بر دوش می کشد. ظاهرا کیادهی بار سنگینی را بر دوش عبوری گذاشته است که ممکن است تبعات ناخواسته ای را با خود به همراه داشته باشد./وارش نیوز

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.