پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماموریت های پیش بیمارستانی اورژانس مازندران ۱۰ درصد کاهش یافت

0

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صالح طبری صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال بیش از ۶۵ هزار و ۷۷۶ مأموریت فوریت‌های پزشکی در استان انجام شد، افزود: از این میزان ۵۰ هزار و ۵۹۳ مأموریت غیرتصادفی بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مأموریت‌های پیش بیمارستانی به دلیل کاهش سفرها درپی شیوع کرونا، میزان مأموریت‌های تصادفی را ۱۵ هزار و ۱۸۳ مورد ذکر کرد و گفت: از مجموع مأموریت‌های بیش از ۴۳ هزار مأموریت در پایگاه‌های اورژانس شهری و بقیه در جاده‌ها انجام شد.

وی به انتقال بیش از ۳۴ هزار نفر از مصدومان تصادفی و غیرتصادفی توسط تیم‌های اورژانسی به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۸ نفر مصدومان تصادفی بوده است.

صالح طبری شمار پایگاه‌های اورژانس شهری را ۳۵ واحد و اورژانس جاده‌ای را ۵۸ واحد بیان کرد و گفت: روزانه حدود سه هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز ارتباطات و پیام در استان برای تصادفات، مشاوره پزشکی، دارویی، اعزام و انتقال به مراکز درمانی و غیره انجام می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران با بیان اینکه یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعالیت دارد، گفت: مأموریت سندرم حاد تنفسی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر 5040595
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.