پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران و سامارا در آینده تجاری  ایران وروسیه حرف خواهند داشت

0

هیات تجاری سامارا برای یک دیدار سه روزه ، روز گذشته وارد استان مازندران شد. 

“الکسیپ پو” روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری استان سامارا فدراسیون روسیه در مرکز استان مازندران، اظهار داشت: هدف ما از حضور در مازندران افزایش روابط تجاری و بر طرف کردن نیازهای تجاری دوطرف است .

وی با اشاره به اینکه انتخاب مازندران به عنوان مقصد تجاری یک رخداد اتفاقی نیست، افزود: می دانیم استان مازندران یکی از استان های قوی کشور ایران است که از لحاظ کشاورزی و صنایع بسیار قدرتمند و برخوردار است .

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان سامارا مهم ترین هدف خود از این سفر را تقویت روابط تجاری بین المللی عنوان کرد و گفت: امسال با کشورهایی همچون اسلوانی ، چین ، هند ، سوئیس و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم. 

الکسیپ همچنین افزود: ما به همراه خود فعالین اقتصادی استان سامارای را آوردیم که در زمینه صنایع ، کشاورزی و تولیدات شیمیایی و معدنی فعالیت می کنند .

وی ارتقای روابط تجاری میان مازندران و سامارا را یکی از اولویت های استان خود عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت روابط تجاری مازندران و سامارا پل ارتقای روابط تجاری ۲ کشور است . 

نایب رییس اتاق بازرگانی استان سامارا با بیان اینکه سال گذشته حجم تجارت این استان با کل ایران ۲۳ میلیون دلار بود، افزود : این مسئله در ۵ ماهه نخست سال میلادی جاری ۵ برابر شده است و به حدود ۱۱۰ میلیون دلار رسید. 

الکسیپ با اشاره به اینکه ما در شرایط مختلف و حساس اقتصادی قرار داریم ، افزود: مهم ترین مسئله برای تجارت باور کردن یکدیگر است و باید درک متقابلی بین ۲ استان ایجاد شود و نتیجه این باورها هدف ما در تجارت خواهد بود. 

استان سامارا یکی از واحدهای فدرالی فدراسیون روسیه است که در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته و مرکز آن شهر سامارا است. جمعیت این استان در حال حاضر همانند مازندران بوده و به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد. 

۱۵ درصد تجارت خارجی کشور روسیه را سامارای انجام می دهد و این منطقه از لحاظ معادن ، نیروی کار ، کشاورزی و صنعت بسیار قوی است و جزو ۱۰ منطقه برتر فدراسیون روسیه است . 

این استان دارای ۲۲ هزار نیروی متخصص فعال است و یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور روسیه در این استان قرار دارد . 

همچنین منطقه سامارا مهم ترین کارخانجات ساخت موشک های فضا پیما و محصولات استفاده شده در صنعت فضایی دارد.  این استان در سال بیش از ۲ میلیارد دلار محصولات شیمیایی تولید می کند که مهمترین آن گاز آمونیاک است که شامل ۱۰ درصد کل آمونیاک مصرفی دنیا را شامل می شود. 

سامارا همچنین از نظر حمل و نقل دارای موقعیت استراتژیک است و به نوعی شاهراه ارتباطی فدراسیون روسیه محسوب می شود. همچنین این استان مسیر ترانزیت چین به اروپا است. 

استان سامارا همچنین به منطقه تجارت فرانسوی ها است که به دلیل روابط تجاری خودروسازان فرانسوی در این استان است . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.