پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران به‌دلیل شرایط خاص کرونایی نیازمند صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق است

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی رازجویان پیش از ظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران و مدیران حوزه‌های برق، آب و گاز استان با بیان اینکه سوخت اصلی نیروگاه‌های تولید برق، سوخت گاز است، اظهار کرد: افت فشار گاز باعث قطع برق‌رسانی می‌شود پس صرفه‌جویی مصرف برق و گاز، ضروری است.

وی با بیان اینکه بار روانی ابتلا به کرونا باعث افزایش مصرف گاز شده است، تصریح کرد: قطع گاز و برق باعث آسیب جدی به مراکز صنعتی و تولیدی می‌شود

رازجویان با بیان اینکه حدود ۴۸ درصد از مصارف برق و حدود ۷۵ درصد از مصارف گاز در استان مربوط به مصرف خانگی است، گفت: کمبود گاز، باعث عدم تولید برق کافی و در نهایت اختلال آب‌رسانی به منازل و ایجاد نارضایتی را در پی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خطاب به فرمانداران و شهرداران تاکید کرد: روشنایی سطح شهر و بیلبورد‌ها در زمانی که تردد شبانه ممنوع است، مدیریت شود و به حداقل برسد.

این مسؤول همچنین ضمن دعوت دستگاه‌های اجرایی به صرفه‌جویی مصرف انرژی، ادامه داد: اهمیت موضوع کمبود انرژی توسط صدا و سیما و اصحاب رسانه به مردم منعکس شود تا با یک همراهی و همکاری همه‌جانبه از این بحران عبور کنیم. 

وی گفت: در فصل زمستان، افزایش فشار گاز ارسالی به استان مازندران ضروری است، مازندران به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا نیازمند توجه بیشتر است پس شایسته نیست به‌دلیل کمبود گاز و قطع برق و آب ، برای مردم و مراکز درمانی مشکلی ایجاد شود.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.