پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی‌ها امروز گرمای حدود ۴۰ درجه را احساس کردند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، طبق اخرین گزارش هواشناسی مازندران ، هم اکنون دمای واقعی هوای استان در شهرهای ساری و قائمشهر از مرز ۳۶ درجه عبور کرده است در حالی که دمای احساسی طبق گزارش های هواشناسی حدود چهار درجه بیشتر از این میزان بود. 

گفتنی است دمایی که هواشناسی اعلام می‌کند دمایی است که توسط دماسنج در یک ایستگاه، اندازه گیری و به اطلاع عموم می‌رسد در حالی که دمای احساسی به عواملی مانند رطوبت، وزش باد و تابش آفتاب بستگی دارد . 

مجموعه این عوامل موجب می شود فرد دمای محیط را متفاوت از دمای واقعی احساس کند و اغلب در مناطق مرطوب مانند استان مازندران که نزدیک به دریا و مناطق جنگلی است، در فصل گرما دمای احساسی بیشتر از دمای واقعی دماسنج است. 

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود دمای واقعی هوا در برخی نقاط استان به خصوص در مناطق شرقی و مرکزی به مرز ۳۷ درجه نیز برسد. 

سعید غلامپور افزود: در حالی دمای واقعی هوای مازندران در شهرستان های ساری و قائمشهر به ۳۶ درجه رسیده است که به دلیل جغرافیای مرطوب استان دمای احساسی که مردم لمس کردند به حدود ۴۰ درجه رسید. 

وی افزود: شرجی بودن و احساس گرما در شهرهای ساحلی به مراتب بیشتر از مناطق دشت و کوه پایه است. 

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: هم اکنون شهرهای بلده ، سیاه بیشه و آلاشت خنک ترین مناطق استان با ۲۶ تا ۲۸ درجه گزارش می شوند. 

** مازندران تا آخر هفته خنک می شود

غلامپور با اشاره به اینکه امروز گرم ترین روز مازندران برای هفته جاری پیش بینی شده است ، اعلام کرد: برای فردا نیز گرمای هوا با یک درجه کمتراز امروز در استان ساکن خواهد بود. 

وی ادامه داد: از روز یکشنبه مردم استان به خصوص در مناطق غربی و ارتفاعات کاهش تدریجی دمای هوا را پیش رو دارند و آسمانی ابری همراه با بارش های پراکنده اما جوی ارام برای استان پیش بینی می شود. 

این کارشناس هواشناسی مازندران ضمن اعلام اینکه خنک ترین روز هفته جاری پنجشنبه آینده با دمای ۳۰ درجه خواهد بود، افزود: شرایط دریای خزر نیز در هفته پیش رو آرام و برای شنا و فعالیت های دریایی مساعد است. 

** مازندران ۲ درجه گرم تر از سال گذشته 

غلامپور همچنین به دمای مدت مشابه ۲ شهریور سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲ شهریور سال ۹۷ دمای هوا در روز جمعه ۳۴ درجه بود که تا به این لحظه ۲ درجه خنک تر از امروز بود. 

گفتنی است که مرداد ماه امسال با ساکن شدن جو ناپایدار و بارانی به مدت چند هفته مردم استان دمای خنک و در برخی روزها حتی هوای سرد را تجربه کردند. 

این درحالی است که رکورد گرم ترین روز سال مازندران در پنج تیرماه گذشته رقم خورد و دمای واقعی هوا در برخی نقاط استان از مرز ۳۹ درجه عبور کرد و دمای احساسی نیز به گفته کارشناسان به مرز ۴۴ درجه رسید.

  ۱۸۹۹/۹۹۱۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.