پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران، مسئول خرید و تامین پرتقال شب عید کشور شد

0

این دبیرخانه روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که نشست کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در پایتخت برگزار شد که علاوه بر انتخاب مازندران به عنوان مسوول خرید و تامین پرتقال عید، نرخ تضمینی این محصول به قیمت ۴۵ هزار ریال در هر کیلوگرم نیز مصوب شد . 

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران ایران در حاشیه این نشست در گفت و گو با شورای اطلاع رسانی مازندران گفت: امروز شاهد اتفاقی بی سابقه بودیم که دست دلالان را از باغهای پرتقال مازندران کوتاه می‌کند.

صدرا علی اکبرخانی با بیان اینکه در نشست امروز  قیمت ۴۵ هزار ریالی برای خرید پرتقال شب عید امسال از  باغداران مازندران تصویب شد، افزود: براساس مصوبات جلسه امروز ، از این پس این نرخ، مبنای خرید پرتقال از باغداران قرار می گیرد که باعث کاهش دلال بازی در این عرصه خواهد شد. 

 مدیرعامل اتحادیه باغداران ایران اضافه کرد: وقتی دولت با این قیمت تضمینی پرتقال تنظیم بازار را از باغدار بخرد دیگر برای دلالان حضور در بازار صرفه ندارد واین افزایش نرخ همچنین قیمت میوه روی درخت را نیز به نفع تولیدکننده بالا می‌برد و دلالی سرباغ را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: این نرخ گذاری با حمایت و اصرار استاندار مازندران در جلسه امروز محقق شد و  تمامی باغداران کشور از سود آن منتفع می شوند و حدود سه میلیون تن مرکبات تولیدی به نفع تولیدکننده مدیریت می شود. 

علی اکبرخانی این نرخ گذاری در شرایط اقتصادی فعلی را در حمایت از تولیدکنندگان دانست و گفت: تثبیت چنین قیمتی ضمن کاستن اضطراب بازار ، خیال تولیدکنندگان را از سود عادلانه و مناسب راحت می‌کند و موجب آرامش روانی در بازار خواهد شد.

در ادامه گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی مازندران به نقل از مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران امده است: نرخ تضمینی امسال مرکبات تامین کننده منافع باغدار و هم مصرف کننده است. 

حسینقلی قوانلو گفت: با دستور و پیگیری استاندار، امسال مازندران مباشر خرید و تامین تامسون و پرتقال شب عید کل کشور شد و طبق توافق صورت گرفته،  امسال٣٠ هزار تن خرید تضمینی این محصول با قیمت ۴۵ هزار ریال  از شنبه هفته آینده آغاز می شود.

 مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.