پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لنگ شدن چرخ تولید داخلی با واردات بی‌رویه / راه مقابله با تحریم‌ها عمل به رهنمودهای رهبری است

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با واردات، عمل به رهنمودهای رهبری است، گفت: اگر بنشینیم و کشور را با واردات اداره کنیم، کار کشور لنگ می‌ماند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: آیت‎الله نورالله طبرسی در خطبه‎های این‎هفته نماز جمعه مرکز مازندران، با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار کرد: تحقق شعار رهبری نیاز به اراده و جهاد ملی دارد، زیرا اراده خدا بر این است که اگر هر ملت و گروهی به‌پا خیزند و در خود تحولی ایجاد کنند، می‎توانند جامعه، قوم و ملت را تغییر دهند اما ملت بی‌تفاوت نمی‎تواند تحولی ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه جامعه زمانی تغییر می‎کند که از باطن بجوشد و قیام کند تا سرنوشت خود را تغییر دهد، افزود: ملتی موفق نمی‎شود مگر اینکه در درون آن انقلابی به‎وجود بیاید و خود را نوسازی و بازسازی کند تا محیط، ملت و کشوری را متحول کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه همه پیشرفت‎ها و عقب‎ماندگی‎ها به خود انسان و در مجموعه بالاتر به یک ملت باز می‎گردد، گفت: هیچ‌کدام از اینها به اوضاع فلکی و شانس ربطی ندارد و گفتن چنین مسائلی اشتباه و بهانه است، زیرا یاری خداوند برای ملتی است که در حال جوشش و حرکت باشد.

 

طبرسی با طرح این سؤال که چرا برخی از ملت‎ها عقب‎مانده هستند، تصریح کرد: در این ملت‌ها حال، حرکت، جنبش و تکاپو وجود ندارد و وضع موجود را پذیرفته‎اند و تلاشی برای بهبود اوضاع ندارند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به اقتصاد نفتی در کشور، ادامه داد: دشمن همه راه‎ها را رفته و نتیجه نگرفته و به تحریم اقتصادی رو آورده است تا ما را به زانو درآورد که در این میان راه مقابله با آن اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 

وی با اعلام اینکه در سال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نتیجه‎ای حاصل نشد، افزود: امسال مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ یعنی دولت و ملت باید به میدان بیایند و عزم و اراده عمومی صورت بگیرد.

 

طبرسی با بیان اینکه اگر بنشینیم و کشور را با واردات اداره کنیم، تا قیامت کار ما لنگ است، اظهار کرد: می‎خواهیم روزی بیاید که روی پای خود بایستیم، نه اینکه هم واردات بی‎رویه داشته باشیم و هم صنایع داخلی و کشاورزی کشور را با واردات ضعیف کنیم.

 

امام جمعه ساری با اشاره به ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش، گفت: اقتدار کشور از نیروهای ارتش و سپاه است، همین اقتدار است که رئیس جمهور ایران، بسیار پر قدرت در صحنه‎های بین‎المللی حضور یافته و سخنرانی می‌کند و با ارائه سند، به مستکبران و کشورهای حامی آنها هشدار می‎دهد.

 

وی با بیان اینکه به نیروهای ارتش و سپاه افتخار کرده و به خود می‌بالیم، ادامه داد: عزت و منزلت ایران را بعد از خدا و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مدیون نیروهای متدین و انقلابی هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این سؤال که چرا دشمنان این‌ همه روی سپاه زوم می‎کنند، افزود: آنها می‌دانند که سپاه قدرت مهمی است و نمی‌گذارد دشمن به کشور نگاه چپ داشته باشد.

 

امام جمعه ساری اظهار کرد: دشمنان، ارتش را نمی‎خواهند و می‎گویند بی‌محتوا است، سپاهی نمی‎خواهند که آرمان داشته باشد، اما می‎بینیم که سپاه و ارتش تا چه اندازه به کشور خدمت کرده‌اند.

 

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف، گفت: رجب ماه بابرکتی است و باید آن را قدر بدانیم.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.