پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی در مازندران تشکیل می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، بعدازظهر امروز در اولین نشست قرارگاه “سلامت و معنویت جوانان انقلابی” استان مازندران تاکید کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و کاهش میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی این قرارگاه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: لزوم راه‌اندازی فوری قرارگاه عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظارت بر اجرا، آموزش همگانی درباره راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری به‌صورت محله محور و استفاده از ظرفیت مردمی، ورود خیران، اهمیت معجزه‌وار دعا توسل و استغفار برای دفع بلا  از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری؛ همه آنچه که گفته شد در حکم ابزار است و آنچه به این ابزارها جان و روح می‌بخشد پرورگار متعال است باید با دعا و تضرع نظر لطف الهی را که همواره شامل لطف ملت ایران بوده است برای عبور از این گردنه جذب کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید دو قرارگاه یکی با عنوان عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا “مربوط به دستگاه‌های اجرایی برای اجرا و نظارت اجرا بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا” و بعد قرارگاه مردمی،”  نیروهای مردمی، مساجد و بسیج ” با عنوان سلامت و معنویت جوانان انقلابی شکل بگیرد.

این مسؤول عنوان کرد: با توجه به حضور پرشمار نیروهای داوطلب در پیک اول شیوع این بیماری و خدمات موثر آنان، همچون کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌های و معابر راهنمایی به خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، در این پیک استمرار این فعالیت‌ها لازم است.

وی ادامه داد: در این راستا رهبر معظم انقلاب، از نیروهای متخصص، داوطلب ساده و مخلص درخواست دارد که باز هم وارد میدان شوند، مردمی‌سازی مقابله با ویروس و حضور پررنگ‌تر داوطلبان در صحنه می‌تواند به غلبه بر این بحران کمک کند،  تقویت آموزش‌های عمومی، حمایت از مدافعان سلامت و همکاری در امور بهداشتی و درمانی، ادامه نهضت احسان و تعاون فرهنگ‌سازی برای همراهی با تدابیر حاکمیتی و توجه دعا و استغفار ضروری است.

محمدی‌لائینی یادآور شد: کانون عملیات مد نظر مقام معظم رهبری مساجد و محیط عملیات محله‌محور است، نیروها پس از آموزش و تجهیز باید نسبت به غربالگری و شناسایی مبتلایان در مبدا اقدام کنند، پیگیری حمایت معیشتی با استفاده از توان و مشارکت خیرین، جمع‌آوری حمایت‌های مالی مردم همچون برپایی رزمایش کمک‌های مومنانه، برگزاری آیین دعا و تضرع و استغفار معنویت‌درمانی ضرورت دارد.  

نماینده ولی فقیه با اشاره به گفته سردار سلامی فرمانده سپاه کشور، اذعان داشت: تمام پایگاه‌های بسیج به پایگاه حافظان سلامت تبدیل خواهد شد.

*مدیریت پیک سوم کرونا به مردم محول می‌شود

در ادامه این نشست دکترسیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه ما در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها هنوز وارد پیک سوم کرونا نشدیم، اظهار کرد: مدیریت خوب و همکاری مردم در ایام محرم موجب شد درگیری کمتری داشته باشیم که نتیجه نفاق و همدلی در استان مازندران است.

وی با بیان اینکه توجه به سخنان مقام معظم رهبری می‌تواند نقطه عطفی برای ما باشد، گفت: متاسفانه این بیماری مزمن شده و پس از طی کردن فصل گرما، در بلندمدت کار مدیریت این بیماری اجتماعی‌تر شده و به مردم محول می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر به تغییر در رفتارهای درازمدت نیاز داریم تا راه جدی برایش پیدا کنیم، خوشبختانه در پیک اول شیوع کرونا ویروس پیشرو بوده و در حد اجرای چند هفته‌ای پیش رفتیم تا اینکه متوقف شد و امروز باید وضعیت جدید را شروع کنیم، استفاده از ظرفیت پزشک خانواده برای انجام غربالگری و شناسایی بیمار از نقاط قوت ما در استان است.

رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان کرد: شناسایی بیماران کرونایی از مهم‌ترین مباحث است، بخشی که در بیمارستان بستری می‌شوند تکلیف‌شان معلوم است، طیف گسترده‌ای نیاز به بستری ندارند باید دو هفته در قرنطینه بمانند، البته ۳۰ درصد این افراد از قرنطینه خارج می‌شوند که باید مورد حمایت و پایش قرار بگیرند.

این مسؤول اضافه کرد: پیشنهاد داریم با تشکیل این قرارگاه رصد این افراد صورت گرفته و به تامین نیازشان توجه شود، گروه سالمندان و افراد آسیب‌پذیر که قرنطینه معکوس دارند باید مراقبت شوند تا کمترین حضور را در اجتماع داشته باشند، عمده مرگ و میر نیز در همین قشر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه بهترین واکسیناسیون در حال حاضر استفاده از ماسک است، تاکید کرد: نیاز به افزایش فرهنگ عمومی در این زمینه داریم، طبق آمار مردم عادی بیش از بازاریان و اصناف از ماسک استفاده می‌کنند در صورتی که باید همه‌گیر شود. حواس‌مان به حضور در اجتماعات باشد در فضاهای با سقف بلند نیز معضل ایجاد می‌کند باید کوران هوایی وجود داشته باشد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.