پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قابل توجه کاندیدای مجلس! مردم چهاردانگه خسته از وعده‌های بی سرانجام

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بخش چهاردانگه با 1500 کیلومتر مربع، نیمی از وسعت شهرستان ساری را به خود اختصاص داده است. جمعیت چهاردانگه‌ای شهرستان ساری بزرگترین قومیت این شهرستان می‌باشد. لذا چهاردانگه همیشه  در انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش تعیین کنند داشت.  حضور شش دوره از جهاردانگه در مجلس شورای اسلامی موید این نکته است.

چهاردانگه سرشاز از استعداد خدادادی  با پیشنینه ارزشمند تاریخی و نیروی انسانی توانمند می‌باشد. همین عوامل باعث شده است کاندادی انتخابات مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای در موسم انتخابات به چهاردانگه داشته باشند و در هر دوره شاهد وعده های بسیار زیبا و دهن پرکنی از مسئولین و کاندیدا برای حل مشکلات چهاردانگه می‌باشیم.

در ذیل به بخش از وعده های عمل نشده  مسئولین به مردم شریف چهاردانگه می‌پردازیم تا به کاندیدای مجلس شورای اسلامی یادآوری نماییم مردم مظلوم و محروم چهاردانگه از وعده‌های عمل نشده خسته هستند. اگر امروز به این مردم وعده داده‌اید،  شرعا و اخلاقا مدیون هستید تا  به وعده‌های داده شده  خود عمل نمایید تا اعتماد از دست رفته این مردم را جلب نمایید.

1- وعده شش ماهه انتقال زباله شهرساری به چهاردانگه:  قرار بود با توجه به شرایط حساس پیش آمده در سال 1384 زباله ساری به صورت موقت شش ماهه به چهاردانگه منتقل شود اما 14 سال زباله ساری همچنان به چهاردانگه منتقل می‌شود و به صورت غیر بهداشتی دپو می‌شود و این حجم زباله باعث الودگی آب و خاک منطقه شده است و شیرابه زباله خطر تصادف را در محور کیاسر( محور مرگ) دو چندان کرده است. وعده های مسئولین برای احداث زباله سوز در ساری به نتیجه نمی‌رسد و نمی‌خواهد هم به نتیجه برسد و علت آن هم معلوم نیست.

مردم خسته از وعده‌های دروغین به انتقال زباله به چهاردانگه به روش های مختلف اعتراض خود را بیان کردند، کو گوش شنوا. در پایان مردم معترض چهاردانگه به انتقال زباله هم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و از هیچ مسئولی صدای اعتراض بلند نشد.

2- احداث سد چهاردانگه، یکی از مشکلات عمده مردم چهاردانگه مشکل آب در زمینه کشاورزی و شرب می‌باشد و قول احداث سد چهاردانگه در چرگت داده شده است  دایما مسئولین زحمت کش از مطالعه این سد سخن می‌گویند و چون خوشبختانه مسئولین خیلی اهل مطالعه هستند، مطالعه احداث سد در چهاردانگه به اتمام نمی‌رسد. در هرسال شاهد خشک شدن شالیزاری و کمبود شدید آب شرب در اکثر روستاهای چهاردانگه می‌باشیم.( https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/07/23/1546494)

3-   وعده ساخت پالایشگاه نفت در چهاردانگه و ایجاد اشتغال چند هزار نفری برای جوانان جویای کار شهرستان ساری. مراسم کلنگ زنی پالایشگاه با حضور نجار وزیر کشور  وقت انجام گرفت اما  الان هیچ اثری  و سخنی از احداث  پالایشگاه نفت در چهاردانگه نیست و هیچ کس هم پیگیر  اجرایی شدن این پروژه ملی نمی‌باشد ( ttps://www.farsnews.ir/news/8706040071)

4- احداث شهرک دامپروری در پشتکوه:  یکی از وعده های بر زمین مانده مسئولین در چهاردانگه احداث شهرک دامپروری در پشرت می‌باشد.  قرار بود با ایجاد شهرک دامپروری در  دهستان پشتکوه که از پتانسل بیساربالاییدر زمینه دامپروری برخوردار است،  مشکل استغال جوانان این دهستان برای همیشه حل شود و جلوی مهاجرت آنها به استان سمنان گرفته شود. اما این طرح مهم هم به سرنوشت طرح های دیگر مبتلا شده است.(https://www.4dangehnews.ir/?p=93181 )

5- احداث کارخانه موتورسیکلت در چهاردانگه: کارخانه ساخت موتور سیکلت با وام کلان در شهرک صنعتی چهاردانگه احداث شد، در روز افتتاح تعدادی موتور سیکلت از کارخانه دیگر آوردند و بعد از آن کارخانه به طور کامل تعطیل شد و کسی به فکر این سرمایه راکت نیست.

6- عدم ساماندهی اماکن گردشگری چهاردانگه، یکی از وعده های بی سرانجام در چهاردانگه عدم ساماندهی به مراکز مهم گردشگری می باشد که در صورت ساماندهی می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند. اماکنی مانند چشمه سورت، آبندان پله و دریاچه چورت می تواند اشتغال بسیار بالایی را بر هر سه دهستان ایجاد نماید.

7- احداث کارخانه ساخت خودرو در چهاردانگه: یکی از مواردی که در گذشته مطرح و پیگیری نشد احداث کارخانه ساخت خودرو در بخش چهاردانگه بود.

8- عدم تعریض محور کیاسر: محور کیاسر یکی از محورهای اصلی استان مازندران می باشد که استان شمالی را به استان های شرقی و جنوبی کشور متصل می کند. اما این جاده در حد جاده محلی احداث شده است که از کمترین استاندارد لازم برخوردار نیست و وعده های مسئولین برای تعریض این جاده مهم تا کنون به جایی نرسیده است.

9- عدم تحقق طرح هادی روستا: طرح هادی در هیچ روستای چهاردانگه تا کنون به طور کامل عملیاتی نشده است. هر روز روستاهای چهاردانگه به سمت مخروبه شدن پیش می رود و لذا این روستاها هیچ جذابیتی برای ماندن جوانان را ندارد.

10- کمترین آسفالت راه روستایی: چهاردانگه بیشترین راه روستایی را دارد اما از نظر آسفالت کمترین مقدار جاده  روستایی چهاردانگه از آسفالت مطلوب برخوردار است و راههای آسفالت شده از عرض کم برخوردار است و  این جاده های غیر استاندار خود به تهدید جدید برای اهالی چهاردانگه تبدیل شده است.

11- عدم تحقق جاده ارتباطی بین چهاردانگه و دودانگه: یکی از جاده هایی که  احداث آن از اهمیت زیاد برای بخش های دودانگه و چهاردانگه دارد، جاده ارتباطی بین این دو بخش کهن می‌باشد که بخش چهاردانگه را به تهران و استان های مرکزی و بخش دودانگه را به استان های شرقی و جنوبی نزدیک می‌کند.

12- عدم ساخت بیمارستان در چهاردانگه: یکی از وعده هایی که در چهاردانگه محقق نشده است. ساخت بیمارستان در کیاسر می‌باشد. وجود محور مرگ در چهاردانگه و فاصله بسیار زیاد، پراکندگی روستاها، صعب العبور بودن جاده های منطقه،  احداث یک بیمارستان را در چهاردانگه بسیار ضروری می‌نماید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.