پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فناوری‌های نوین راه رشد و پیشرفت ما است 

0

ایسنا/مازندران عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خودباوری و اعتماد به نفس زمینه خلاقیت و ابتکار را فراهم می‌کند و فناوری‌های نوین راه رشد و پیشرفت ما است. 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در بازدید از بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و پنجمین نمایشگاه فن بازار استان با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس زمینه خلاقیت و ابتکار را فراهم می‌کند، اظهار کرد: زمانی می‌توان به جایگاه علم و فناوری افتخار کرد که مطمئن باشیم پژوهشگاه‌ها و تحقیقات در جهت پاسخ به مسائل قرار گرفته‌اند و می‌تواند در نارسایی‌ها به جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در مازندران نیروهای علمی و مراکز فراوانی وجود دارد که باید به منظور حل مسائل پیش‌رو کار کنند، تصریح کرد: پژوهش‌ها باید سفارشی و تقاضا محور شود و در راستای پاسخ به مسائل کشور مطرح شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرفصل‌های مختلف مانند محیط زیست، کشاورزی و صنایع نوین باید برای شکوفایی اقتصادی استان به خدمت گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای شکوفایی اقتصادی مازندران ضرورت دارد تا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت جدی مسئولان استانی پیگیری شده تا فناوری‌های نوین به زندگی مردم وارد شود.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش محور با قابلیت‌های خاص خود می‌توانند دغدغه عمومی جامعه و مسئولان ذی‌ربط برای کاهش وابستگی‌های اقتصادی و ضرورت افزایش بهره‌وری تولید را جامه عمل بپوشانند و راه‌هایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیابند. 

یوسف‌نژاد یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شوند و با صرف کمترین انرژی‌ها به بالاترین سطوح ارزش افزوده دست می‌یابند و این مسائل بستر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.