پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت های تبلیغی و مذهبی تعطیل شدنی نیست/ راه اندازی مساجد مجازی

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان ظهر یکشنبه در نشست هیئت اندیشه ورز با بسیج رسانه شهرستان بابل اظهار داشت: تلاش جهادی طلاب و روحانیون و سایر نیروهای فعال فرهنگی گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا و خدمات رسانی به مردم تحسین برانگیز بوده است.

وی با اشاره به عزم ملی ایجاد شده در مقابله با این ویروس در کشور عنوان کرد: مجاهدت‌های کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم این جبهه و همچنین پای کار آمدن خیرین و گروههای جهادی در مقابله با این ویروس برای تولید و توزیع اقلام بهداشتی قابل وصف نیست، همچنین همکاری هموطنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از سفرهای غیر ضروری برای پیشگیری شیوع و گسترش روز افزون این ویروس نیز قابل تقدیر بوده و این امر در کاهش روند نشریه این بیماری نقش سازنده‌ای داشته است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به اهمیت نقش سازنده مساجد اشاره وبیان کرد: در تمامی بحران‌ها و وقوع مشکلات و خطرات می‌توان از ظرفیت مساجد و ظرفیت‌های آن به‌ویژه فعالان فرهنگی و ائمه جماعات بهترین بهره را گرفت که در پی شیوع این ویروس منحوس هم نمونه آن را در کشور مشاهده کردیم.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: می‌توان عنوان کرد که هیچ گاه مساجد و هیئت مذهبی ما تعطیل نشده است ودر ماه رمضان و ماه تبلیغ با توجه به شرایط امروز کشور فعالیت‌های تبلیغی به روش‌های دیگری انجام شد و فعالیت‌های تبلیغی با مهندسی و براساس شرایط روز جامعه به صورت مجازی صورت پذیرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: این سازمان توانست با کمک روحانیون آشنا به عرصه مجازی با تشکیل کانال در مساجد و هیئت مذهبی سخنرانی‌های مجازی را در فضای مجازی بسط و گسترش دهد و امید داریم با توجه به فرصت به وجود آمده آن را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: در مساجد مجازی، فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در فضاهای مختلف مجازی شکل گرفته است ودر این راستا آموزش‌های مجازی، صلح ارحام مجازی و انجام مراسم و اعمال ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی با قدرت و قوت بیشتری انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به توصیه مهم رهبر معظم انقلاب نشان از توجه ویژه معظم له به قشرهای مظلوم جامعه و با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی، قرارگاه رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه تشکیل شد که در توزیع و تقسیم این اقدامات خیرخواهانه بسیار اثرگذار بوده است.

کد خبر 4921882
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.