پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرماندار ساری نسبت به بازگشت وضعیت قرمز کرونایی هشدار داد

فرماندار ساری وضعیت کرونایی این شهرستان را ” بسیار شکننده ” توصیف کرد و نسبت به بازگشت رنگ‌بندی قرمز در صورت تداوم بی اعتنایی برخی از شهروندان و اصناف به پروتکل‌های بهداشتی هشدار دارد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: عباسعلی رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گفت که طی روزهای گذشته تنها در یک روز حدود ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های ساری بستری شدند که نشانه خوبی نیست و ضرورت دارد تا همه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی دقت و وسواس داشته باشند.

وی با اعلام این که طبق آمار روزانه وزارت بهداشت تعداد زیادی از مرگ و میرهای کرونایی مربوط به استان مازندران است ، گفت : در چنین شرایطی پذیرفته نیست عده ای با رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

فرماندار ساری افزود : کادر درمانی شهرستان طی حدود یک سال گذشته به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای خدمات رسانی به بیماران است ، همه تلاش مسئولان نیز برنامه ریزی برای کنترل شیوع کرونا و قطع زنجیره آن همزمان با تداوم حرکت چرخ اقتصاد و معیشت مردم است ولی متاسفانه باز هم مشاهده می شود برخی بی توجه به توصیه های بهداشتی و ساده‌انگاری همه تلاش ها را خنثی می کنند در حالی که بازگشت به شرایط قرمز هم جان شهروندان را به خطر می اندازد و هم معیشت مردم را دچار تنگنا می کند.

وی با بیان اینکه قاطبه اصناف و بازاریان در ایام اعمال محدودیت‌ها ارتباط و همکاری تنگاتنگی با ستاد مقابله با کرونایی شهرستان داشتند ، اطهار داشت : انتظار این است که همکاری ها اکنون که شهرستان در شرایط نارنجی قرار دارد تداوم یابد تا بتوانیم رنگ بندی مرکز مازندران را به زرد و آبی برسانیم .

رضایی یکی از عوامل مهم شیوع کرونا در مناطق مختلف مازندران از جمله شهرستان ساری را برپایی دورهمی‌های خانوادگی دانست و تاکید کرد : اگر چه دورهمی های خانوادگی و فامیلی در شرایط عادی نقطه قوت فرهنگی مازندران است ولی در شرایط کرونایی تبدیل به نقطه ضعف شده است و بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

فرماندار ساری یکی از اقدامات اثرگذار بر کنترل شیوع کرونا در شهرستان را اجرای طرح شهید سلیمانی دانست و گفت که این طرح در شناسایی بیماران مشکوک کرونایی و یا در معرض خطر نقش بسیار ارزشمندی داشت و لازم است همچنان با جدیت و تا عادی شدن شرایط ادامه یابد.

گرامیداشت دهه فجر به صورت مجازی 

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر ضرورت اجرای ویژه برنامه های این مناسبت به صورت مجازی تاکید کرد.

وی گفت : ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید با پیوست فرهنگی و به صورت مجازی اجرا شود چون با هدف مقابله با بیماری کووید ۱۹، در ۲۲ بهمن امسال هیچگونه تجمع و راهپیمایی در ساری برگزار نخواهد شد و تنها رژه یگان موتوری و خودرویی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

رضایی افزود : دهه فجر انقلاب اسلامی همواره فرصتی ارزشمند برای تبیین و بیان دستاوردهای ارزشمند نظام در بخش‌های مختلف است و لازم است مسئولان دستگاه های اجرایی با اتخاذ راهکار درست و اصولی، خدمات ارائه شده توسط دولتمردان را به درستی برای مردم بازگو کنند.

وی لازمه رفع مشکلات مردم را هماهنگی بین بخش دستگاه‌های اجرایی ذیربط دانست و با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر بسیاری از کسب و کارها از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیر منفی گذاشته است، توضیح داد : رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی آسب دیده از ناشی از شیوع ویروس کرونا با جدیت در دستور کار است.

فرماندار ساری گفت : باید با رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، شرایطی فراهم شود تا این واحدها هرچه سریع تر به چرخه تولید باز گردند که تحقق این مهم در گرو تلاش و اهتمام بیشتری مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی همچنین بر لزوم فضاسازی مناسب شهری و نصب بنر در مناطق مختلف در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد : شرکت برق باید شرایطی را فراهم کند تا در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با خاموش کمتری مواجه شویم./ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.