پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فراهم کردن اشتغال 1000 نفر در صورت حمایت مسؤولان/ تولید سالانه 30 هزار قطعه کلاچ اتوماتیک در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سابقه فعالیت تولید کلاچ اتوماتیک هوشمند در مازندران به سه سال پیش می‌رسد؛ محمد باقر محمدزاده چمازکتی مدیرعامل شرکت اتاکو و مخترع این محصول در استان مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران مازندران از هدف گذاری برای ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه تولیدی خبر داد.

وی درباره مشخصات کالای تولیدی شرکت خویش که مورد توجه مسؤولان وزارت صنایع نیز قرار گرفته است، اظهار کرد: سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یک دستگاه الکترومکانیکی فوق پیشرفته  است که پس از نصب بر روی خودرو دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا برای تعویض دنده و یا نیم کلاچ نیست.

محمدزاده چمازکتی خاطر نشان کرد: نصب این سیستم برروی خودرو بدون تعویض یا دستکاری در گیربکس انجام می‌شود که عملکرد این دستگاه مانند خودروی دنده اتوماتیک است.

مدیرعامل شرکت اتاکو اضافه کرد: با نصب این دستگاه از زمان استارت خودرو تا زمان خاموش شدن به هیچ عنوان از پدال کلاچ استفاده نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه کلاچ اتوماتیک هوشمند به شماره ۹۲۸۳۴ ثبت اختراع شده است، گفت: صفر تا ۱۰۰ این محصول در استان مازندران طراحی و ساخته می‌شود.

محمد زاده خاطر نشان کرد: مجموعه تولیدی ما در حال حاضر ۲۰۴ شعبه در سراسر کشور دارد با استقبالی که از این محصول شده برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد شعب را در دستور کار داشتیم که به دلیل شیوع کرونا روند توسعه فعالیت تعداد شعبات ما متوقف شده است.

مخترع کلاچ اتوماتیک هوشمند با اشاره به به‌کارگیری افراد نخبه و متخصص در حوزه تولیدات الکترونیک،گفت: ردیاب خودرو از دیگر تولیدات این مجموعه که در حال حاضر برای ادارات و نهادها و شرکت‌های خصوصی  که داری خوردوهای متعدد هستند قابلیت استفاده دارد.

محمدزاده با اعلام اینکه در صورت حمایت‌های واقعی مسؤولان استانی زمینه ایجاد هزار شغل در استان مازندران و کشور را دارم، گفت: بحث حمایت‌های که تاکنون مطرح شده فقط زبانی و رسانه‌ای بوده حمایت‌های واقعی از مسؤولان استانی مشاهده نکردم.

این مخترع مازندران کلاچ اتوماتیک در ادامه با اعلام اینکه محدودیتی برای تولید این محصول و تامین نیازهای داخلی خودرو سازان نداریم، افزود: در این بخش نیاز به حمایت‌های مسؤولان استانی داریم که در سطح وزارتخانه و مدیران خودروساز پیگیر قابلیت ایجاد شده در استان مازندران باشند که تاکنون حمایت خاصی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد:کیفت دستگاه‌ها تولید شده ما از مشابه خارجی مناسب‌تر و در کنار آن خدمات پس از فروش به استفاده کنندگان محصولات ارائه می‌شود.

محمدزاده هزینه فعلی این محصول را حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت محصول بستگی به شرایط بازار متغیر است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه قاچاق کالا وجود دارد، گفت: به همه این مشکلات کم توجهی و بروکراسی سنگین اداری جز چالش‌های جدی تولید در استان مازندران است.

مخترع مازندرانی کلاچ اتوماتیک و دستگاه جی‌چی‌اس خاطر نشان کرد: تولیدی سالانه بیش از ۳۰ هزار قطعه کلاچ اتوماتیک گواه مرغوبیت کالای تولیدی ما هست که مورد استقبال بسیار از رانندگان قرار گرفته است.

 /۸۶۰۰۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.