پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| پیشرفت 65 درصدی نیروگاه زباله‌سوز ساری

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مشکل بازیافت زباله استان مازندران را حل کنید»  در سامانه فارس‌من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

سیدمحمدی محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برای حل مشکل زباله در استان دو نیروگاه زباله‌سوز در دستور کار قرار گرفت که نیروگاه زباله‌سوز نوشهر افتتاح شده و نیروگاه‌ زباله‌سوز ساری با سرعت خوبی درحال اجرا است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌سوز ساری از سال ۹۰  حدود ۴۲ درصد بوده که درحال حاضر به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران بیان کرد: تمامی مراحل ساخت این زباله‌سوز براساس استانداردهای زیست محیطی است که رعایت می‌شود.

محمدی‌تاکامی با بیان اینکه توسعه کارخانه کمپوست در شهرهای بهشهر، بابل و قائم‌شهر در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: کارخانه کمپوست در شهرستان تنکابن نیز اوایل امسال افتتاح شده است.

وی با اعلام اینکه در بحث تفکیک زباله اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: شیوع کرونا با توجه به احتمال آلودگی مراحل تفکیک زباله را البته در مراکزی که به‌صورت غیرمکانیزه درحال فعالیت بوده دچار مشکل بود در حالی‌که در مراکز دفن مکانیزه همانند بهشهر و تنکابن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران به توسعه مراکز مکانیزه تفکیک زباله در شهرهای استان اشاره کرد و گفت:  البته این مراکز در شهرهای آمل، فریدونکنار و بابلسر در حال ساخت است که تمامی مراحل تفکیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال انجام است.

محمدی تاکامی در ارتباط با تصفیه شیرانه زباله در مراکز دفن زباله، خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات شیرابه در مراکز دفن زباله در ارتباط با حل مشکلات اعتباری در مرکز دفن زباله ساری پیگیری‌های لازم صورت گرفته که پیگیری‌های لازم ازطریق شهرداری درحال انجام است.

وی ادامه داد: سیستم تصفیه شیرابه زباله در بابل راه‌اندازی شده و این سیستم در مراکز دفن زباله شهرهای نوشهر و تنکابن نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران  در پایان گفت: پیگیری‌های لازم صورت گرفته که سیستم تصفیه شیرابه زباله حتی با تعطیلی مرکز دفن در مرکز استان مازندران نیز راه‌اندازی شود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.