پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| منتظر دریافت دستگاه سی‌تی اسکن برای بیمارستان بابل هستیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان  «چرا در بیمارستان بابل برای کرونا سی‌تی اسکن نیست؟ » و «چرا بیمارستان یحیی‌نژاد بابل برای بیماران کرونایی انتخاب شد؟»  خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، چرا باید در شهرستان بابل بیمارستانی ابتدا اختصاص به بیماران کرونایی پیدا کند که نه سی‌تی اسکن دارد و نه وضعیت اکسیژن مناسب؟

آیا تعداد بالای شهدای پزشکی در شهر بابل نشانه مدیریت قوی مسؤولان درمانی شهر است یا ضعف آنها؟

آیا مسؤولانی که با سوء مدیریت خود منجر به افزایش آمار بیماران شده‌اند نباید با برخورد قضایی روبرو شوند؟

همچنین در ادامه عنوان شده؛ بخش اعصاب و روان مردان و زنان، بخش مامایی و بخش اورژانس بیمارستان یحیی‌نژاد مجهز به سیستم مرکزی اکسیژن و دستگاه سی‌تی‌اسکن نیستند همچنین این بیمارستان از دستگاه اکسیژن‌ساز نیز بی‌بهره است که اخیراً توسط یک خیر خریداری شده که در حال پیگیری برای نصب آن هستند.

در حالی که بیش از نیمی از تخت‌های بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی آیت‌الله روحانی خالی بوده در صورتی که بیماران نیازمند بستری زیادی بودند که به علت نبود تخت، مردم مجبور به قرنطینه در خانه شدند که همه اینها عامل مرگ و میر بالای کرونا در بابل است.

چرا این سوء مدیریت رخ داده و از همان ابتدا بیمارستان بزرگ و مجهز روحانی، به مرکز کرونا تبدیل نشد در صورتی که بیمارستانی که از امکانات پایینی برخوردار است را مرکز کرونا کردید؟ آیا جای آن نیست که دادستان ورود پیدا کند و علت مرگ و میر ۲۰ درصدی بیماران کرونایی در بیمارستان یحیی‌نژاد نسبت به مرگ و میر ۱۳ درصدی در بیمارستان روحانی را پیگیری کند؟

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با مسائل مطرح شده، اظهار کرد: در تاریخ ٣٠ بهمن ٩٨ اولین بیمار کرونایی استان رادر بابل شناسایی کردیم.

جلالی افزود: بلافاصله ساختمان دو طبقه میناگر در بیمارستان آیت‌الله روحانى بابل که بزرگترین بیمارستان شمال کشور بوده و عمدتا به بیماران خاص،صعب‌العلاج و ارجاعى از شهرها و استان‌هاى مختلف خدمت‌رسانى می‌کند در عرض چند ساعت از بیماران قبلى تخلیه و به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: همزمان ۳۳۱ بیمار که بیشتر آنها صعب‌العلاج بودند در دیگر بخش‌های بیمارستان آیت‌الله روحانی تحت درمان قرار داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: پس از چند روز و با اوج گرفتن بیمارى و تکمیل ظرفیت میناگر به‌دلیل اینکه هنوز تعداد ٢٠٤ بیمار در بخش‌هاى مختلف بیمارستان روحانى بسترى بوده و همزمان ۵۰ بیمار در بخش‌هاى ICU بسترى و اغلب بدحال بودند موفق شدیم که فقط ۱۲۷ بیمار را با دستور و تشخیص پزشکان تخلیه و مرخص کنیم.

این مسؤول یادآور شد: تنها راه علمی و سهل‌الوصل، آماده کردن بیمارستان  یحیى‌نژاد بود تا در کمترین زمان ممکن بیماران را بسترى کنیم.

جلالی با اعلام اینکه بیمارستان یحیى‌نژاد برخلاف تصور برخى منتقدان،در ارزیابى کشورى «درجه یک» محسوب شده و از بیمارستان‌هاى قدیمى و موفق بوده و با داشتن پرسنل قوى و با تجربه، در سال گذشته در برخى شاخص‌ها جزو ۱۰ بیمارستان برتر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با کمک کادر درمانی این بیمارستان را در مدت ۲۴ ساعت از بیماران قبلی تخلیه و برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم ولی در مدت سه تا چهار روز ظرفیت این مرکز درمانی هم تکمیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با عدم اختصاص دستگاه سی‌تی‌اسکن برای این مرکز درمانی که جز سؤوالات اصلی این سوژه بوده است، افزود: مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای تهیه دستگاه سی‌تی اسکن در دستور کار قرار داشت و ثبت سفارش لازم انجام شده و اعتبار آن اختصاص پیدا کرده بود و منتظر دریافت دستگاه بودیم.

 جلالی در تکمیل توضیحات خویش درباره عدم وجود سی‌تی اسکن در  بیمارستان یحیی‌نژاد بابل اضافه کرد: با نظر پزشکان متخصص، فقدان سی‌تى اسکن دلیلى براى انصراف از این انتخاب نبود چون نیاز به این وسیله در بیماران کرونایی اغلب فوریت نداشته و مشروط بر بسترى و شروع درمان،در اولین فرصت هم می‌توان ان را انجام داد.

وی ادامه داد: پس از شروع اقدامات درمانی بیماران نیازمند به سی‌تى‌اسکن را خودمان با رعایت اصول محافظت کرونایی به بیمارستان روحانى یا بهشتى منتقل می‌کردیم.

این مسؤول اظهار کرد: با تکمیل تدریجى تخت‌هاى این بیمارستان و تخلیه سایر بخش‌هاى بیمارستان روحانى و تداوم نیاز به بسترى‌هاى دیگر تنها پس از چهار روز از شروع بکار بیمارستان یحیى‌نژاد، عمده بخش‌هاى دیگر بیمارستان روحانى هم تخلیه و به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: در نهایت بیمارستان شهید بهشتى هم به این مجموعه اضافه شد.

وی در ارتباط با دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان یحیی‌نژاد شهرستان بابل، گفت: این مشکل دراغلب بیمارستانهاى کشور وجود دارد که معمولا علاوه بر دستگاه اکسیژن ساز مرکزى از سیلندرهاى اکسیژن هم در بخش‌هاى خاص خدمت رسانى استفاده می‌شود و ما هم همین کار رامی‌کردیم و هیچ بیمار نیازمند به اکسیژن از آن محروم نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: مردم فهیم شهرستان و خیران همواره با همکاری‌ها و کمک‌هاى مالى و غیر مالى خود، فرزندان‌شان را در عرصه بیمارستان‌ها تنها نگذاشتند که جاى تشکر از این عزیزان را دارد.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.