پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من|: شناسایی حدود 150 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سوادکوه‌ها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان«جلوی زمین‌خواری در سوادکوه‌ها را بگیرید» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، خبرهایی از زمین خواران و صاحبان قدرت و ثروت به منابع ملی سوادکوه شمالی، شیرگاه و سوادکوه جنوبی رسیده که زمین‌های زیولا، نوآباد، جاده نظامی، لفور، نارنج بن، بشل و… و هرکجا که انگشت گذاشته شود درحال غارت شدن و تبدیل شدن به ویلا هستند.

اکثر کارخانه‌ها هم با استفاده از رانت و مزایا زمین می‌گیرند و نه کار می‌کنند نه حفظ؛ به داد سوادکوه برسید.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس آمارها در سال ۱۳۹۸ در این شهرستان‌های در مجموع ۱۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز توسط مدیریت جهاد کشاورزی شناسایی شده که در ۲۹ مورد طرح دعوی و ۹ مورد منجر به صدور رای توسط دادگاه‌ها شده است ولی به نظر می‌رسد متناسب با حجم تغییر غیرمجاز کاربری نبوده است.

هادیان افزود: ضرورت دارد جهاد کشاورزی نسبت به توان ده‌گردشی و عوامل گشت و پایش اراضی اهتمام بیشتری به خرج دهد تا در کنترل پدیده مخرب تغییرکاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی تصریح کرد: البته نقش دستگاه‌های خدمات در اعطای امتیاز به ساخت‌وسازهای غیرمجاز شامل برق آب و گاز  بسیار تاثیرگذار بوده و در صورت رعایت ماده ۸ قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی از حجم ساخت‌وسازهای غیرمجاز به نحو چشمگیری کاسته می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج

 

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.