پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| حسنی: برخورد با ناهنجاری در خانه‌های اجاره‌ای نیازمند همکاری مسؤولان است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در مازندران چه شد؟»  در سامانه فارس من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در توضیح این سوژه عنوان شده است؛ متاسفانه وجود برخی خانه‌ها که برای تفریح و خوشگذرانی توسط مسافران در نظر گرفته می‌شود، به مسئله ناهنجاری‌ها در مازندران دامن زده و روزبه روز در حال گسترش است. از سر شب تا ساعت نزدیک‌های صبح انواع و اقسام ناهنجاری در حال انجام است؛ متاسفانه پلیس هم بیان می‌کند که به دلایلی نمی‌تواند ورود کند؛ مسؤولان فکری اساسی به حال این وضعیت کنید.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: خانه مسافر با خانه استیجاری با هم متفاوت هستند؛ چراکه خانه‌های مسافر مراحل اداری را طی کرده و دارای پروانه بهره‌برداری هستند ولی خانه‌های استیجاری فعالیت غیرمجاز دارند.

وی افزود:  طبق آیین نامه هیات وزیران خانه‌های استیجاری مکلف هستند پروانه دریافت کنند.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: همچنین براساس مصوبه شورای تامین استان، این موضوع فعالیت فرابخشی بوده که برای هر یک دستگاه‌ها تکلیف مشخص شده و صرفا میراث فرهنگی وظیفه ندارد و تکالیف سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتطامی، دهیاران، بسیج، شهرداران و سایر مشخص شده است.

حسنی تصریح کرد:  اگر در این زمینه بخواهیم همه تکالیف را به عهده اداره کل گردشگری واگذار کنیم درست نیست؛ به این دلیل که این فعالیت فرابخشی بوده و برای همه تکلیف مشخص شده است.

 /86034/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.