پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم درج قیمت، بیشترین میزان تخلف صنوف در مازندران

0

حسین اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در ۹ ماهه امسال ۳۱ هزار و ۷۷۴ مورد پرونده برای صنوف این استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۱ مورد تخلف شناسایی شده است.

وی ادامه داد : ۱۳ هزار و ۷۷۴ مورد پرونده برای واحدهای صنفی متخلف مازندران تشکیل شد که ۳۲ درصد این تخلفات مربوط به عدم درج قیمت است.

به گفته رییس اداره بازرسی سازمان صنعت مازندران، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور در فهرست دیگر تخلفات صنفی صنوف استان قرار دارد که پرونده این متخلفان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت : پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، تغییرات قیمتی متعدد کالاها و محصولات را در بازار شاهد هستیم که این مساله باعث شده تا برخی صنوف در تعویض تابلوی قیمت ها کوتاهی بکنند و برخی مواقع این مساله به سمت عدم درج قیمت کشانده می شود.

وی افزود : عدم درج قیمت به منزله گرانفروشی شمار می رود و به نوعی تضییع حقوق مصرف کنندگان می باشد و این حق برای مصرف کنندگان محفوظ است که در این خصوص پیگیری بکنند.

اصغرزاده از مردم به عنوان مرجع مهم در ارائه گزارش تخلفات صنوف برشمرد و ادامه داد : با توجه به کمبود بازرس، نظارت و بازرسی مداوم از صنوف و بازار نیازمند این همراهی مردمی می باشد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ۲۲۰ نفر را به عنوان بازرس در اختیار دارد که این افراد نظارت و بازدید بیش از یکصد هزار واحد صنفی در این استان را برعهده دارند.

وی از مردم خواست تا با تماس به شماره ۱۲۴ موارد تخلفات واحدهای صنفی را گزارش بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.