پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح های مشترک فرهنگی و اجتماعی سالمسازی دریا در مازندران اجرا شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع ظهر یکشنبه در نشست تعاملی با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران و کارشناسان این معاونت، ضمن قدردانی از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس، گفت: در حوزه فرهنگ سازی و تهیه برنامه‌های فرهنگی و هنری باید از کارشناسان اهل فن استفاده شود.

وی با تاکید بر مخاطب شناسی و شناخت ذائقه جامعه در تولید محتوا، گفت: با توجه به نفوذ اینترنت و فعالیت گسترده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، باید تلاش کرد تا نسبت به جذب مخاطب در این حوزه و فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها و فرزندان اقدام کرد.

زارع وجود آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی در جامعه را در شأن نظام اسلامی ندانست و افزود: یکی از علل مهم بروز تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی، غفلت خانواده‌ها از فرزندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از آمادگی این اداره کل برای انجام طرح‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در حوزه طرح سالم سازی سواحل دریا و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی این اداره کل خبر داد.

سرهنگ ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران نیز در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را محور اصلی برنامه‌های فرهنگی دانست، گفت: باید با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان به ویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه فرهنگی استان گام برداریم.

وی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی غیرمنسجم بر هم افزایی و انسجام در امور فرهنگی در راستای افزایش اثر بخشی و تأثیر گذاری در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

سرهنگ ساداتی با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس در مأموریت‌ها یکی از وظایف معاونت اجتماعی در بدنه ناجا را انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی در حوزه پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان بر تهیه و تنظیم تفاهم نامه همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بین پلیس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 4921968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.