پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی فرد، اولین گروه رزمی تبلیغی را در جبهه های دفاع مقدس تشکیل دادند

شهید حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی فرد، اولین گروه رزمی تبلیغی را در جبهه های دفاع مقدس تشکیل دادند که حرکت ایشان بسیار تأثیرگذار بود.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از شبستان، آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان امروز (۳۱ شهریور) در دیدار با اعضای کنگره ملی بزرگداشت اولین شهید روحانی دفاع مقدس، شهید حجت الاسلام و المسلمین ولی الله سلیمانی فرد، عنوان کرد: هر کجا که ذکر شهداء و فرهنگ جهاد و شهادت باشد، مکان مقدس و نورانی است.

 IMG_0574

 

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که به ثمر نشستن انقلاب اسلامی مرهون و مدیون خون شهداست، تصریح کرد: اگر شهداء نبودند و اگر فرهنگ جهاد و ایثار در جامعه ما وجود نداشت، انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌نشست.

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: تربت شهداء و همچنین خانواده های شهداء برای ما مقدس و ارزشمند هستند و ما هیچ گاه نباید جهاد و شهادت را فراموش کنیم.

 

وی با اشاره به فداکاری های مردم مازندران در انقلاب اسلامی، یادآور شد: استان مازندران در طول انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس، شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده است، همچنین تعداد علمای این استان نسبت به جمعیت از همه استان ها بیشتر است.

 

مرجع تقلید شیعیان گفت: در برخی استان ها کتاب هایی در خصوص شهدای آن استان به چاپ رسیده است، از جمله استان سمنان که ۶ کتاب جامع درباره شهدای این استان به چاپ رسیده است و یکی از کارهای لازم در هر استان این است که زندگی نامه، خاطرات و وصیت نامه شهداء و رزمندگان جمع‌آوری شود.

 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اکثر شهدای اسلام تربیت شدگان صحنه های نماز جمعه بودند و در مساجد حضور فعال داشتند، همچنین به نظام ولایی و ولایت فقیه پایبند بودند، بنابراین باید نظام را حمایت و تقویت کرد.

 

وی با اشاره به فداکاری و تأثیرگذار بودن شهید ولی الله سلیمانی فرد به عنوان اولین شهید روحانی دفاع مقدس عنوان کرد: شهید حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی فرد، اولین گروه رزمی تبلیغی را در جبهه های دفاع مقدس تشکیل دادند که حرکت ایشان بسیار تأثیرگذار بود.

 

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: خون، کلام و بازماندگان شهداء برای ما درس است و  یکی از وظایف ما این است که خصوصیات و زندگی نامه شهداء از جمله شهدای روحانی را جمع آوری کنیم.

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: آنچه ایران را قوی و پایدار نگه داشته است، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بوده است و این فرهنگی است که انقلاب اسلامی به واسطه آن به ثمر نشست، بنابراین باید این فرهنگ را تقویت کنیم.

 

1 نظر
  1. علی‌سلیمانی‌کیاسری می گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    إن شاءالله خدا رحمتش کنه…
    أللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.