پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شمشیر اپه و فلوره در مازندران احیا می شود

0

معین عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احیای شمشیر اپه و فلوره از اقدامات در دست اجرای این هیئت است، خاطرنشان کرد: اسلحه فلوره مادر اسلحه‌های شمشیر بازی است تا بتوانیم مازندران را جز ۵ استان برتر کشور کنیم.

وی افزود: همچنین تلاش داریم شمشیر بازی اپه که در کشور دارای رتبه بود را به جایگاه اصلی برگردانیم.

معین عابدینی با اشاره به اینکه در اسلحه سابر هم که متمرکز در شهرستان ساری هست در تلاش هستیم بتوانیم این پراکندگی را ایجاد کنیم تصریح کرد: علاوه بر ساری در شهرستان‌های مختلف مانند قائمشهر، آمل و سوادکوه هم هیئت شمشیربازی در این اسلحه فعال است تا به نوعی میان اسلحه‌ها رقابت ایجاد کنیم تا موجب پیشرفت این ورزش در آینده شود.

رئیس هیئت شمشیر بازی مازندران اظهار کرد: از دیگر اقدامات هیئت، فعال کردن کمیته هاست دو کمیته اصلی ما استعدادیابی و آموزش از افراد مجرب و تحصیل کرده دانشگاهی استفاده می‌کنیم تا سطح مربیان افزایش یابد این امر در دراز مدت می‌تواند به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه ورزش ما ورزشی المپیکی است یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ما بحث تهیه سالن اختصاصی درمرکز استان و درخور این ورزش و به نام مجتبی عابدینی برند این ورزش است تا بتوانیم یک سالن در سطح استانداردهای این رشته تجهیز و رونمایی کنیم.

وی افزود: نگهداشت، حفظ حراست قهرمانان ما از دیگر اولویت‌های این هیئت است امیدواریم با استفاده از ظرفیت آقای عابدینی قهرمانان دیگری تا بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ تحویل جامعه شمشیر بازی ایران دهیم.

کد خبر 5061131
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.