پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شفافیت منابع مالی نامزدها موجب جلوگیری از اولویت شدن مادیات در انتخابات می‌شود

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: معضلی با نام منابع مالی نامعلوم و پول های کثیف موجب تغییر فضای انتخابات می شد به خصوص اخیرا نیز اظهاراتی مطرح می شد مبنی براینکه پول حرف اول را در انتخابات می زند،بنابراین لزوم وجود قانونی در مورد شفافیت منابع مالی نامزدها احساس می شد تا شاهد جا افتادن اولویت پول در فرهنگ انتخابات نباشیم.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خانه ملت، سید رمضان شجاعی کیاسری با اشاره به تصویب لایحه شفافیت سازی منابع مالی وهزینه های انتخاباتی نامزدهای انتخابات در هیات دولت گفت: یکی از معضلاتی که سال های طولانی در انتخابات مجلس،ریاست جمهوری و به خصوص شوراها درگیر آن بودیم بحث منابع مالی و هزینه های انتخابات کاندیداها است که متاسفانه شاهد برخی مسایل نادرست در این زمینه بودیم که باب شده است.

 

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: عدم وجود قانون در زمینه شفافیت منابع مالی انتخابات موجب بروز این معضل شده بود اما با قانونی شدن این موضوع و مشخص شدن منابع مالی نامزدها شاهد برطرف شدن شائبه ها در این مورد خواهیم بود.

 

شجاعی کیاسری تصریح کرد: معضلی با نام منابع مالی نامعلوم و پول های کثیف موجب تغییر فضای انتخابات می شد به خصوص اخیرا نیز اظهاراتی مطرح می شد مبنی براینکه پول حرف اول را در انتخابات می زند،بنابراین لزوم وجود قانونی در مورد شفافیت منابع مالی نامزدها احساس می شد تا شاهد جا افتادن اولویت پول در فرهنگ انتخابات  نباشیم.

 

این نماینده مجلس نهم گفت: با وجود قانون شفافیت منابع مالی و هزینه های انتخاباتی نامزدها؛ عوامل تهدید کننده انتخابات در این زمینه دیگر وجود نخواهد داشت و شاهد انتخاباتی سالم تر و شفاف تر خواهیم بود.

 

لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی نامزدهای انتخابات روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تصویب شد و مقرر شد که با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.