پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شجاعی : پسرم بیکار است / شکایت سرافراز علت رد صلاحیتم بود/تنها منبع درآمدم حقوق کارمندی است

2

پایگاه خبری چهاردانگه: سید رمضان شجاعی کیاسری گفت:هدف اصلی تشکیل فراکسیون رهروان ولایت تقویت تیم علی لاریجانی بود.

در نشستی اختصاصی و شفاف در دفتر ایلنای مازندران با سید رمضان شجاعی،نماینده سابق مردم ساری و میاندرود و قائم مقام سابق وزیر کشور در امور بین الملل و رئیس اطلاع رسانی وزارت کشور در خصوص مسائل مختلفی چون عملکرد مجلس کنونی و مقایسه آن با ادوار گذشته،مشکلات روز استان و کشور به گفت و گو پرداخت.

وی که در حال حاضر دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور می باشد در دو دور حضور در مجلس عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود برجای گذاشته که از جمله مهمترین آن می توان به نائب رئیسی کمیسیون فرهنگی مجلس،نماینده رئیس مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی،عضو کمیسیون تلفیق مجلس و… اشاره کرد.

شجاعی کیاسری که سخنگو و عضو هیئت مؤسس سه نفره فراکسیون رهروان ولایت بوده است در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص هدف تشکیل فراکسیون رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی،گفت: هدف اصلی تشکیل این فراکسیون تقویت تیم جناب آقای لاریجانی در مجلس بود.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: این فراکسیون امتیازات کلانی را در بحث مجلس داشت،نمونه آن ریاست علی لاریجانی در مجلس و یا اینکه اکثر هیات رئیسه این کمیسیون ها را اعضای این فراکسیون در اختیار داشتند.

شجاعی کیاسری گفت: انتخاب وزرای کابینه دولت و تصویب طرح ها و لوایح مطرح شده در مجلس وقت با لابی گری فراکسیون رهروان ولایت انجام می گرفت و از طرفی دیگر فراکسیون رهروان ولایت در کابینه دولت از نفوذ و قدرت بیشتری نسبت به سایر نمایندگان برخوردار بود.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص خروجی این فراکسیون و قدرت نفوذش در مجلس و کابینه دولت وقت برای استان مازندران و حوزه انتخاباتی اش،گفت:این موضوع برای مازندران نیز به طبع امتیازات مثبت از جمله عضویت و مسئولیت همکارانم از مازندران در کمیسیون های تخصصی و کلیدی برای گرفتن بودجه های بیشتر و تصویب طرح هایی برای استان بود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم قرار دادن ردیف بودجه برای ساماندهی زباله سوز در مازندران برای شهرهای ساری و نوشهر که متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است،تقویت گازرسانی استان که همواره در ماه های پر مصرف دچار قطعی می شد با اجرای پروژه گازرسانی از دامغان به نکا با هزینه ای بالغ بر 1300 میلیارد تومان،گرفتن ردیف رشته دندان پزشکی برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در ابتدا با مخالفت وزیر بهداشت و درمان وقت همراه بود و تصویب طرح جاده شمال به جنوب که ساری را به کیاسر،دامغان،یزد،اصفهان و شیراز و نهایتا به بندرعباس بصورت چهاربانده متصل می کند را از جمله مهم ترین اقدامات 2 دور حضور در مجلس دانست.

او همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم در زمان حضورش در مجلس را تصویب استخراج نفت و فعال کردن میدان های نفتی به کمک مرحوم کردان اعلام کرد و گفت: یکی از دغدغه های بنده و همکارانم در مجلس وقت در خصوص دریای خزر و چرایی عدم استفاده و استخراج نفت و فعال کردن میدان نفتی بود.

شجاعی کیاسری ادامه داد: اما متاسفانه از سهمیه ایران در دریای خزر هیچ استخراجی صورت نمی گیرد،در صورتی که کشورهای همسایه در حال استخراج از رگه های نفتی دریای خزر هستند.

وی گفت: البته استدلال وزارت نفت این است که هزینه های استخراج در دریای خزر فعلا مقرون به صرفه نیست.

سید رمضان شجاعی کیاسری که یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان در دور دهم مجلس شورای اسلامی نیز بوده است،در پاسخ به خبرنگار ایلنا علت رد صلاحیت خود را شکایت ابوالفضل سرافراز،رئیس وقت سازمان صدا و سیما کشور اعلام کرد و گفت: در دور قبل نظر شورای نگهبان رد صلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس بود و بنده هم به نظر اعضای شورا احترام می گذارم.

شجاعی کیاسری ادامه داد: رد صلاحیت در دوره قبل موجب آورده تجربی و اجرایی ارزشمندی برای بنده در وزارت کشور شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص علت حضور در انتخابات مجلس آتی گفت: تجربه پارلمانی هشت ساله ،کارکردن در وزارت کشور،کسب اطلاعات و تجربه های اجرایی جدید برای حل مشکلات و مسائل روز کشور و همچنین مشورت با برخی دوستان صاحب نظر،بنده را مجاب و متقاعد به حضور و ورود به عرصه انتخابات کرد.

نماینده سابق مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به شایعات به گوش رسیده و ابهامات بوجود آمده از خود در بین مردم حوزه انتخابیه اش گفت:متاسفانه نا ملایمتی ها و بد اخلاقی های انتخاباتی همیشه وجود داشته است و هرچه به عرصه انتخابات نزدیک تر می شویم بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص شایعه زندگی و تحصیل فرزندش در کشور انگلستان گفت: پسرم(حسام) علی رغم قبولی در دانشگاه تهران در رشته علوم ارتباطات به دانشگاه شهید مطهری رفت و ادامه تحصیل داد.

شجاعی ادامه داد: برای ادامه تحصیل رشته پیشنهادی اش حقوق تجارت گرایش قراردادهای نفتی بود که چون این رشته در ایران وجود نداشت درخواست حضور در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند را کرد و مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: در این دانشگاه خیلی از رجال کشوری مثل جناب آقایان روحانی،کدخدایی،سرکار خانم امین زاده و خیلی اشخاص دیگر تحصیل کرده اند.

شجاعی کیاسری گفت: پسرم در سال 95 بعد از اتمام تحصیل به ایران بازگشت و به خدمت سربازی رفت و الآن هم بیکار است.

او اظهار کرد: شهر و محل تحصیل پسرم مرکز شرکت های نفتی دنیا می باشد که جمهوری اسلامی ایران هم در آن شهر شرکتی به نام نگین دایر کرده بوده است که فعلا بدلیل اختلاف بین 2 کشور تعطیل شده است.

معاون سابق وزیر کشور در خصوص شایعات اقتصادی خود گفت: تنها منبع درآمدی بنده حقوق دریافتی کارمندی است که اگر یک ماه دریافت نکنم شاید رفع امورات زندگی ام با مشکل روبرو شوم.

وی ادامه داد:در خصوص دارایی و اموالم باید عرض کنم که جز یک خانه پدری در کیاسر،یک خانه در تهران که از سال ها قبل داشتم و یک خانه در ساری که به نام همسرم است هیچ دارایی دیگری ندارم و هرکس اگر به غیر از این موارد ادعایی دارد بیاید ثابت کند تا آن اموال را به نامش بزنم.

سید رمضان شجاعی در خصوص کاندیدا شدن احتمالی 3 عضو از خاندان خود در مجلس آتی از منطقه کیاسر،گفت:ادعای نماینده شدن در مجلس شورای اسلامی کار ساده ای نیست و شخص کاندیدا باید از وقت،مال،اعتبار و آبروی خود مایه بگذارد.

وی با بیان اینکه بنده حضور 3 عضو از یک خاندان در انتخابات آتی را حسن و نقطه قوت می دانم نه اشکال و ضعف افزود:اختلاف نظر همواره وجود داشته است و ممکن است از شخص بنده مطالباتی را خواستار بوده اند که بنده نتوانسته ام آن ها را برآورده کنم و در نتیجه خودشان تصمیم به شرکت و حضور در انتخابات گرفته اند.

شجاعی کیاسری گفت: حقیقت این است که به منظور کاهش آرای بنده می آیند و بنده نیز استقبال می کنم.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد نمایندگان کنونی مجلس از حوزه انتخاباتی خود و استان مازندران گفت: اجازه دهید در این خصوص اظهار نظری نکنم اما در بحث کلان به نظر بنده مجلس کنونی ضعیف ترین مجلس در اداوار گذشته بوده است و نباید عملکرد نمایندگان را جدا از عملکرد مجلس دانست.

وی افزود: مجلس کنونی در بحث مسائل و مشکلات کلان و روز کشور از سطح کارشناسی ضعیف تری برخوردار بود و کمتر به این مسائل پرداخت.

در جریان سیل اخیر حق مازندران در حق استان اجحاف شد

دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که به تازگی به همراه تیمی برای بازدید مناطق سیلزده به مازندران سفر کرده بود در خصوص بازدید از مناطق آسیب دیده در مازندران گفت: متاسفانه استان مازندران در جریان سیل اخیر پشت استان های گلستان،لرستان خوزستان گم شد.

وی ادامه داد: مسئولین استانی بعد از وقوع سیل بلافاصله اقدام به رفع مشکلات و معضلات سیل کردند و اعلام کردند که مشکل جمع شده است.

شجاعی کیاسری گفت: با اعلام این خبر نیروها و قوا به سمت دیگر استان های آسیب دیده متمرکز شد،درصورتی که خسارات زیر ساختی در استان مازندران خیلی بیشتر از استان های دیگر بوده است و در حق استان مازندران در این موضوع اجحاف شده است.

وی ادامه داد: البته بعد از این بازدید گزارشی جهت افزایش اعتبار برای بازسازی این مناطق آسیب دیده،بخصوص برای راه های ارتباطی به مسئولین ذیربط ارسال گردید.

استان های شمالی بودجه استانی می گیرند و خدمات ملی می دهند

نماینده سابق مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تقسیم بندی بودجه استان مازندران نسبت به سایر استان ها گفت: استان های شمالی بخصوص مازندران به دلیل توریسم پذیر بودن سالانه میزبان 20 میلیون نفر از هم وطنانمان می باشند و از بودجه استانی برخوردار است اما خدمات ملی و کشوری ارائه می دهند!

وی گفت: در زمانی که در مجلس خدمت می کردم بارها این موضوع را مطرح کردیم اما متاسفانه فریادمان به جایی نرسید.

شجاعی کیاسری افزود: این شرایط برای مردم استان جز تخریب فرهنگی و فشارهای اقتصادی و سخت تر شدن مشکلات معیشتی چیزی به همراه نداشته است.

او از ارائه پیشنهاد و تصویب سازمان توسعه و عمران سواحل برای استان های ساحلی خبر داد و گفت: سازمان توسعه و عمران سواحل پیشنهاد بنده در مجلس نهم بود که تصویب و مورد تائید شورای نگهبان نیز واقع شد و در برنامه ششم توسعه قرار گرفت اما متاسفانه تا این لحظه دولت زیر بارش نرفته است!

شجاعی کیاسری با بیان اینکه با راه اندازی این سازمان دریا بودجه و صاحب و متولی پیدا خواهد کرد،افزود:اگر دریا صاحب داشته باشد و پول هایی که از طریق گردشگری وارد استان می شود برای خود استان و اشتغال زایی هم استانی ها خرج خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه سالانه 300 نفر در دریاهای مازندران غرق می شوند که اکثرا بومی نیستند و از خانواده های متدین و مذهبی هستند که بیرون از طرح دریا شنا می کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به مقرون به صرفه نبودن سرمایه گزاری سرمایه گزاران در استان مازندران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان مازندران به دلیل ارزش بالای زمین و هزینه تمام شده بالا برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی ندارد و باید قبول کرد که راه اندازی صنایع بزرگ در استان مازندران جواب نمی دهد.

او اظهار کرد: استان مازندران با توجه به شرایط خدادادی و جغرافیایی باید به قطب کشاورزی و گردشگری تبدیل شود.

وی به مکانیزه نبودن و به روز نبودن کشاورزی در مازندران اشاره کرد و گفت:برای اشتغال زایی و بالا بردن سطح معیشتی مردم مازندران باید بحث کشاورزی و گردشگری در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام
    یعنی نظر شما هم اینه که مازندرانی باید کشاورز بمونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. چهار دانگه متهد می گوید

    آقای دکتر شجاعی از سرمایه های استان مازندران شهرستان ساری و البته چهاردانگه عزیز می باشد و صد البته باید چهاردانگه ای های عزیز نیز از فرزند خود تمام قد حمایت کنند و پشتوانه ایشان باشند برای آبادی و رسیدن به هدف رونق ساری و صد البته چهاردانگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.