پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سود ۶۰۰ میلیارد ریالی بازار برای بیمه سرمد طی ۸ ماه نخست سال جاری

0

ایسنا/مازندران رییس منطقه یک شرکت بیمه سرمد مازندران از سود ۶۰۰ میلیارد ریالی بازار تا ابتدای آذر ماه در این استان خبر داد.

مهدی‌ حیدرپور در جمع خبرنگاران به‌مناسبت گرامیداشت روز بیمه با بیان اینکه بیمه‌ها به‌عنوان بسترساز توسعه اقتصادی بوده و  پیشتوانه امنیت ملی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بیمه سرمد تلاش می‌کند تا مازندران در حوزه سیل و زلزله از پوشش بیمه‌ای برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه باید به نرم جهانی برسد، تصریح کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی و اجرای این طرح برنامه‌های ویژه‌ای مدون شده است و مازندران جز پنج شعبه برتر کشور محسوب می‌شود.

رییس منطقه یک شرکت بیمه سرمد مازندران با اعلام اینکه ۷۰ درصد سهام مربوط به بانک صادرات است، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از سهام این بیمه در فرا بورس عرضه شده و  تابلو بیمه از یک به ۳ درصد رسیده است.

حیدرپور با بیان اینکه سهم شرکت بیمه سرمد از بازار بیمه کشور ۱.۲ درصد است، گفت: در افق ۱۴۰۰ به ۱.۵ درصد در کشور باید برسیم و در بحث بیمه‌های آتش‌سوزی و بیمه مسؤولیت از رشد ۲۲۰ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: برای کمک به سیاست اقتصاد مقاومتی خدمات بیمه‌ای را به کشاورزان ارائه داده‌ایم و حضور صندوق بیمه مختص این بخش در بانک کشاورزی تا حدودی عرصه را بر سایر بیمه‌ها تنگ کرده است.

رییس منطقه یک شرکت بیمه سرمد مازندران با تاکید بر اینکه در مازندران میزان ضریب نفوذ بیمه‌ها کم است، افزود: دلیل این مهم میزان ضریب اطمینان و متغیر بودن حق‌بیمه بوده و همچنین در آمایش سرزمینی تمرکز ما بر بیمه‌های بخش کشاورزی است که حضور صندوق بخش کشاورزی دست ما را بسته است.

حیدرپور از خریداری و صدور بیمه نامه اعتماد توسط شرکت‌ها خبر داد و گفت: با فعالیت شرکت‌های بیمه خارجی موافق هستیم به شرطی که شرایط برای رقابت ما در کشورهای ثالث فراهم شده و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی بیان کرد: پرداخت بیمه باید پاسخگوی ریسک و خسارت باشد چراکه به تنهایی محقق نمی‌شود  اما به صورت یک پکیج قابل اجرا است و در قالب بیمه  باربری، آتش‌سوزی، بیمه بدنه و تکمیلی می‌توان بیمه تکمیلی آن را ارائه کرد.

رییس منطقه یک شرکت بیمه سرمد مازندران با اشاره به اینکه سود بازار برای بیمه سرمد تا ابتدای آذر ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است، یادآور شد: تلاش داشتیم تمامی شهرستان‌ها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای در حوزه سیل و زلزله قرار بگیرند که رقم بالایی بوده است و بعد از حادثه سیل مازندران و گلستان فرمانداری‌ها بر ضرورت فضای بیمه ای تاکید کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.