پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفارش شهید محمود رادمهر به همسرش چه بود؟

شهید محمود رادمهر که ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید، بر همسر خود سفارش کرد بود «نبینم جایی بروی و از من تعریف کنی».

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: شهید محمود رادمهر یکی از ۱۳ شهید مدافع حرم مازندرانی بوده که در ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال در خان‌طومان سوریه خبر شهادتشان اعلام شد.

 

مجتبی رادمهر برادر شهید محمود رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، اخلاق، کردار و راه برادر بزرگ‌ترش را راهنمای خود در زندگی دانست و اظهار کرد: محمود متولد ۳ آذرماه سال ۵۹ و متأهل و دارای دو فرزند پسر ۸ و ۲ ساله بوده که همیشه خود را خادم نظام اسلامی می‌دانسته است.

 

وی اضافه کرد: شهید محمود رادمهر از زمانی که خود را شناخت و بعد از دوران تحصیل بر اساس معنویتی که داشت، خود را خادم نظام و انقلاب اسلامی می‌دانست و در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و ولایت تلاش کرد.

 

رادمهر ادامه داد: محمود یک‌سال از من بزرگ‌تر است و از زمان ورود به مدرسه تا زمان پیش‌دانشگاهی طبق امر مادر همیشه در کنار هم بوده و با هم به مدرسه می‌رفتیم.

 

وی بیان کرد: در جوانی هر دو با هم عضو سپاه پاسداران شدیم، من در نیروی دریایی و ایشان در لشکر ۲۵ کربلا؛ در ان دروان برادرم محمود مقطع دانشگاهی را در اصفهان گذراند و بعد از اخذ مدرک کاردانی در سال ۸۲ در منطقه بهشهر و نکا در توپخانه مشغول به فعالیت و بعد به لشکر ۲۵ کربلا منتقل شد.

 

این برادر شهید عنوان کرد: وقتی مسأله پژاک در منطقه کردستان پیش آمد، شهید محمود فعالیت نظامی خود را در این حوزه ادامه داد که بعد از گذشت سال‌ها و گذراندن مأموریت‌هایی، بحث سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) مطرح شد.

 

به گفته وی، در سال ۹۴ برادرم با تعهد به اسلام و ارزش‌های دینی حضور در سوریه و مقابله با تکفیری‌ها را نوعی ادای دین دانست و به این منطقه جنگی اعزام شد.

 

رادمهر افزود: دومین اعزام برادرم محمود به منطقه سوریه در ۱۶ فروردین امسال بود که با برادر کوچکترم محمدرضا راهی شد و آخرین تماسی که با خانواده داشت مربوط به جمعه هفته گذشته یعنی ۱۰ اردیبهشت بود، همچنین آخرین خبری که از برادرانم به ما رسید مجروحیت محمدرضا و اعزام به بیمارستان تهران برای درمان و شهادت محمود برادر بزرگم بود.

 

وی بیان کرد: سال ۸۹ پدرم را از دست دادم، زمانی که خبر شهادت محمود به ما رسید همان حس از دست دادن پدر بر من غالب شد، حال بی‌پدری را به خوبی احساس می‌کنم، زیرا برادر شهیدم بعد از فوت پدر همیشه راهنمایم بود و در همه امور از بنده مراقبت می‌کرد.

 

این برادر شهید گفت: این روزها وقتی دوستانش به دیدن ما می‌آیند از فضائل اخلاقی محمود می‌گویند؛ همه آنچه را که در کنار ما بود و من احساس می‌کردم برای دوستان هم برادر و همراه بود؛ به گونه‌ای که دوستانش شهید محمود را مردی کامل و با اخلاق معرفی می‌کردند و می‌گفتند ای‌ کاش ما همه می‌رفتیم و محمود برای همه می‌ماند.

 

در این مصاحبه همسر شهید محمود رادمهر حاضر به گفت‌وگو با ما نشد و گفت: همسرم سفارش کرد «نبینم جایی بروی و از من تعریف کنی».

 

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    واقعا چنین,زنی، اجرش کمتر از خود شهید نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.