پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالانه ۲.۲ میلیون ایرانی خون اهدا می‌کنند

0

دکتر حسین رنجبران روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: استقبال بیشتر مردم برای اهدای خون و افزایش سطح ذخیره خونی با امنیت کشور مرتبط است چرا که سازمان انتقال خون حیاتی ترین دستگاه به لحاظ پدافند غیر عامل در کشور محسوب می شود.

وی توضیح داد: بالا بودن سطح ذخایر خونی سبب احساس امنیت در بیماران خونی می شود و  ما باید کاری کنیم که این روند ادامه دار باشد.

این مسئول یکی از ویژگی های مهم اهدای خون در ایران را استقبال جوانان از این مهم از جمله جوانان زیر ۲۵ سال برشمرد و گفت: این که امروزه جوانان زیر ۲۵ سال با روحیه بالا در این امر نوعدوستی مشارکت فعالی دارند، فرصتی است که باید آن را قدر بدانیم.

قائم مقام سازمان انتقال خون ایران با درخواست از ائمه جمعه‌ کشور برای ترویج اهدای خون از تریبون نماز  جمعه ، افزود: انتظار سازمان انتقال خون ایران از ائمه جمعه کشور هم این است که اهمیت اهدای خون را از تریبون مقدس نماز جمعه بیشتر از هر زمان دیگری ترویج کنند.

وی توضیح داد: با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا و بارش برف و باران با کاهش شدید سطح ذخایر خونی و فرآورده های آن در همه گروه ها مواجه هستیم، بنابراین هموطنان در سراسر کشور اقدام به اهدای خون کنند.

رنجبران افزود: البته روحیه تعاون و نوعدوستی بین مردم در اهدا خون به وجود آمده و استمرار دارد، اما به دلیل بروز سرما و مقوله آنفلونزا ، شاهد کاهش ذخایر خونی هستیم.

وی با بیان این که تمامی مراحل تهیه و فرآوری خونی در داخل کشور انجام می شود، ادامه داد: اهدا خون در نخستین گام مردم نوعی حرکت دلی است که همه باید نسبت به اهدا کنندگان حرمت داری کنیم.

این مسئول از آحاد مردم به خاطر مشارکت در برنامه اهدا خون قدردانی کرد و گفت: در حال حضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا دواطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی انجام می شود و شاخص اهدای خون در ایران ۲۷ نفر به ازای هزار نفر جمعیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.