پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| منابع اعتباری وزارت ورزش محدودتر از سال قبل شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ژاله فرامرزیان شامگاه چهارشنبه در نخستین گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های کشور اظهار داشت: به منظور برنامه‌ریزی درست و منسجم ناگزیریم بدانیم به چه سمت و سویی خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه در سال 97 وضعیت منابع نسبت به سال گذشته محدودتر خواهد شد، افزود: مدیریتِ مناسبِ منابع مالی، در رسیدن به اهداف کمک کننده خواهد بود.

فرامرزیان با بیان اینکه سال گذشته منابع مالی در خزانه وجود داشت، اما موافقت نامه‌ای مبادله نشد تاکید کرد: گزارش مدیران کل در سال جدید به صورت دقیق به معاونت ارسال شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش با بیان اینکه سند نیروی انسانی به ایجاد بانک اطلاعاتی مدیران استانی وابسته است، تاکید کرد: سرمایه‌های انسانی مناسب برای ارتقا پست‌ها شناسایی شوند.

فرامرزیان گفت: سوابق، ظرفیت و توانایی همکاران با تاکید بر آموزش مهارتهای حین خدمت، ارتقاء سطح وضعیت شغلی و ظرفیت‌های نیروهای انسانی باید شناخته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بحث جانشین پروری و اهمیت آن برای مدیران، گفت: وزارت ورزش باید بر موضوع مدیریت منابع انسانی خود هوشمندانه عمل کند، تا بتوانیم تعداد قابل توجهی از همکاران را در قسمت های گوناگون به‌کار بگیریم.

وی به موضوع وضعیت پروژه‌های استانی اشاره کرد و افزود: متاسفانه تصویر مناسبی از وضعیت پروژه های برخی از استانها نداریم.

معاون توسعه مدیریت منابع وزارت ورزش با اشاره به اینکه اطلاعات دقیق پروژه‌ها از طریق ادارات کل استان باید به این معاونت ارسال شود، خواستار جدی گرفتن این موضوع شد.

سید جواد رضوی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نیز، ارائه وام ازدواج را یکی از شاخص‌های وزارت ورزش و جوانان برشمرد و گفت: در فروردین سال 97،  ده هزار و 421 فقره وام در سراسر کشور در همه استان‌ها پرداخت شده است که بخشی از آن 10 میلیون و بخشی 15 میلیون تومان بوده است.

وی استان خراسان رضوی را با پرداخت به هزار و 367 نفر در فروردین‌ماه اولین استان به لحاظ تعداد پرداخت وام ازدواج اعلام کرد و ادامه داد: در سال 96 یک میلیون و 175 نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کرده‌اند و در واقع به طور متوسط 92 درصد متقاضیان موفق به دریافت آن شده‌اند.

رضوی، استان‌های یزد و بوشهر را با 94 درصد دریافت وام، جزو بالاترین استان‌ها برشمرد و گفت: میزان پرداخت هم با اختلاف کم متعلق به استان‌هایی با 87 درصد است.

رضوی با بیان اینکه در ده ‌ماهه سال 96 یازده درصد طلاق‌های ثبت شده متعلق به زوج‌هایی بوده که کمتر از یک سال زندگی مشترک داشته‌اند، افزود: 11.2 درصد مربوط به زوج‌هایی با زندگی مشترک یک تا دوسال و 47 درصد متعلق به زوج‌هایی با زندگی مشترک تا پنج سال بوده است.

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.