پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رگبار باران مهمان پایان هفته مازندرانی‌ها/ احتمال وقوع سیلاب در استان

0

به گزارس پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا تداوم هوای گرم و شرجی را در آسمان مازندران شاهد هستیم.

وی افزود: از فردا شب با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی و عبور امواج تراز میانی انتظار داریم به‌تدریج  شاهد رگبار باران ، رعد و برق ، وزش باد گاهی نسبتاشدید و کاهش دما باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این وضعیت تا بامداد روز شنبه ادامه دارد، اضافه کرد: این سامانه تمام سطح استان را در برمی‌گیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوا در مناطق ساحلی بین چهار تا هشت درجه و در ارتفاعات تا 12 درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد:  پیامد این سامانه بارشی وقوع سیلاب در دره‌ها و مسیل‌های کوهستانی ، افزایش حجم آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی  است.

رضوی بیان کرد: در این مدت توصیه ما به مردم و مسافران اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها،  پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و برداشت شالی‌های رسیده تا اواخر روز چهارشنبه است.

وی یادآور شد: همچنین از بامداد پنج‌شنبه 9 تا بامداد شنبه 11 مرداد ماه در نزدیک ساحل شاهد وزش باد نسبتاً شدید گاهی شدید 7 تا 12 متر بر ثانیه، مواج شدن دریا بیشینه ارتفاع موج تا 3 متر، رگبار باران، رعد و برق و دور از ساحل شاهد وزش باد شدید تا 17 متر بر ثانیه و مواج شدن دریا، بیشینه ارتفاع موج تا 3.5 متر هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران به مواج و گاهی طوفانی شدن دریای مازندران اشاره کرد و گفت:  تاکید بر اجتناب از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا و عدم تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در دریا است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.