پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی از پوستر و اکران فیلم مستند" پِموک"

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران بعدازظهر امروز در آیین رونمایی از فیلم “پموک” تولید تازه واحد هنرهای تصویری این مرکز که زندگی شهید مدافع حرم ” ابراهیم عشریه” را روایت می‌کند، اظهار کرد: آثار فاخری در حوزه هنری تولید شده است و این نهاد انقلابی از هنرمندان متعهد، توانمند و علاقمند دعوت به همکاری می‌کند، کار برای شهدا ارزشمندترین و ماندگارترین کارها است.

وی افزود: آثار معرفی شهدای اسلام در طول تاریخ که چراغ‌داران حقیقت و انسانیت بودند، مسیری را به ما نشان دادند که جز راه سعادت و سلامت نیست و هنرمندان با اثر هنری این مسیرها را به جامعه باز نمایی می‌کنند.

عباسعلی رضایی فرماندار شهرستان ساری نیز با تأکید بر اینکه جلسات برای شهدا از باب تکریم است نه از باب رفع تکلیف، گفت: تکریم شهدا یک وظیفه ملی است و غفلت از شهید، فرهنگ شهید، و غفلت از امام و آرمان‌های ایشان ما را به گمراهی می‌برد و از ریل و خط اصلی انقلاب خارج می‌کند.

وی گفت: باید عظمت کار شهدا را ببینیم و رفتار خود را با عملکرد آن‌ها تطبیق دهیم، و انتظار این است که در حوزه شهید و شهادت و ایثار با دقت و ظرافت بیشتر کار کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه کار فرهنگی در قالب هنر تأثیر بیشتری دارد و در اذهان ماندگار می شود، آثاری چون فیلم “پموک” که به یاد شهدا ساخته می‌شود را ارزشمند دانست و بیان کرد: خانواده شهید از ما می‌خواهند که راه شهدایشان را ادامه بدهیم و این، تنها چیزی است که مطالبه دارند.

در ادامه پیام میرتبریزیان سازنده فیلم “پموک” از فلسفه و جرقه ساخت این فیلم کوتاه پس از خواندن خبری درباره شهید مدافع حرم “ابراهیم عشریه” عنوان و بیان کرد: چشم‌انتظاری و صبر پدر و مادر شهید برایم جالب بود، با همکاری‌هایی که انجام دادیم با پدر شهید تماس گرفتم و به دل کار رفتیم، پس چند سال جاوید الاثری زمان تشییع شهید مشخص شد.

وی ادامه داد: در نهایت از طریق حوزه هنری مازندران و با همکاری سپاه کربلا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا یک فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای جشنواره‌ای و یک فیلم گزارشی یک دقیقه‌ای ساخته شد.

همچنین مجیدرضا شعبانی فرمانده بسیج ناحیه نکا و از دوستان شهید عشریه نیز در سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی این شهید، اشاره‌ای به فعالیت‌های فرهنگی او در حوزه قرآن، مداحی، ورزشه‌ای رزمی داشت و گفت: برگزاری مجالس این‌چنینی و یا در سطوح بالاتر در خور شان شهدا لست و باید این عزیزان را به جامعه معرفی کنیم.

وی با قدردانی از سازنده فیلم “پموک” شهر نکا را شهری با پتانسیل‌های انسانی و اجتماعی بالا عنوان کرد و برای حمایت از آثار دفاع مقدسی و حوزه شهادت اعلام آمادگی کرد.

در این مراسم پوستر فیلم “پموک” توسط پدر شهید ابراهیم عشریه رونمایی شده و در ادامه این فیلم روایی و مستند برای نخستین بار در حوزه هنری مازندران اکران شد.

به گزارش؛ شهید ابراهیم عشریه اهل شهرستان نکا، از شهدای مدافع حرم بوده است.

 

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.