پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رنگ باختن محرومیت با دستانی که کمک‌های مومنانه را هدیه می‌دهند

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درست است کرونا با اتفاقات تلخی همراه بود و این را نمی‌توان انکار کرد اما مردم ما با همدلی و همراهی و در کنار هم ماندن توانستند خاطرات شیرینی رقم بزنند.

کمک‌های مومنانه، طرح‌های مهربانانه به‌مناسبت‌های مختلف، نذری‌های مهربانی و این روزها هم طرح شهید سلیمانی به وسعت دل‌ها که بی‌تردید بهترین نام برایش برگزیده شده توانسته مرهمی بر زخم‌های مردمی باشد که به‌نوعی در این روزها در درد و رنج هستند.

 

طی ماه‌های گذشته مردم ما با همراهی و همدلی توانستند مهربانی را به زیباترین شکل ممکن بخش کنند در کنار مردمی که به‌دلیل بیماری دچار مشکلاتی شدند مهربانانی قرار گرفتند که نه تنها نمی‌توانند نسبت به دردهای همنوعان خود بی‌تفاوت باشند بلکه طی ماه‌های گذشته خواب و خوراک نداشته و نکته مهم اینکه همچنان این کارهای ماندکار تداوم دارد.

در کنار کمک‌های مومنانه که به هر بهانه‌ای در حال انجام است و کماکان نیز تداوم دارد و درواقع نیروهای جهادی و مردمی از هر فرصتی برای کمک به همنوعان خود بهره می‌گیرند، مدتی است طرح شهید سلیمانی نیز برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در حال اجرا بوده و توانسته جای خود را در میان مردم باز کند.

در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و برخورداری از خدمات پزشکی، بیماران از بسته معیشتی و حمایتی نیز برخوردار می‌شوند که در واقع زمینه‌ای را فراهم می‌کند براساس وضعیت بیمار در ارتباط با مسائل و مشکلاتش چاره‌اندیشی می‌شود، این موضوع  موجب تقویت روحی بیمار شده؛ چرا که خود را تنها نمی‌بیند و حضور مهربانانی را در کنارش حس می‌کند که در بدترین شرایط ممکن همراهش بودند.

 

نکته مهم اینکه این طرح حتی به دورترین و محروم‌ترین نقاط رسیده به‌طوری‌که محرومیت در مقابلش رنگ باخته و خبرهای خوبی از روند اجرای این طرح می‌شنویم که  یاریگر مردم بوده و درواقع امیدواری‌ها را نسبت به اجرای موفق‌تر این طرح بیشتر می‌کند.

منطقه دودانگه ساری یکی از نقاط محروم استان مازندران است که این روزها کام مردم این منطقه به  طرح شهید سلیمانی شیرین شده و درواقع این طرح با تمامی جوانب آن در دل مردم رسوخ کرده است.

 

عباسی فرمانده ناحیه مقاومت منطقه دودانگه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نزدیک به دو ماه است که از اجرای طرح شهید سلیمانی در روستاهای منطقه دودانگه می‌گذرد.

وی به وجود ۵۶ روستا در منطقه دودانگه اشاره کرد و افزود: این طرح در حدود ۴۰ روستای منطقه اجرا شده و در کنار آن بحث غربالگری نیز در حال انجام است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت منطقه دودانگه ساری بیان کرد: در کنار اجرای طرح معاینه، ویزیت بیمار بحث کمک‌های مومنانه نیز در دستور کار قرار دارد که براساس وضعیت بیماران در دستور کار قرار می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: در کنار اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری بحث نظارت بر نانوایی‌های منطقه نیز توسط بسیج در دستور کار قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: باوجود همه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که در پیک سوم بیماری شاهدش بودیم این طرح توانسته به کمک ما بیاید البته در اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌های روستاها استفاده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت منطقه دودانگه ساری با اشاره به نگرانی از حضور مسافران در روزهای پایانی هر هفته در منطقه، گفت: باتوجه به وضعیت منطقه و همچنین حضور بومیان لازم است از برگزاری دورهمی‌ها طی این ایام خودداری شود و این موضوع جدی گرفته شود.

 

به گزارش فارس، منطقه دودانگه ساری با داشتن جاذبه‌های متعدد گردشگری همواره مورد توجه مسافران و گردشگران بوده به طوری‌که این سیر و سفرها حتی در این روزها که اصلا شرایط خوبی در استان ندارد کماکان تداوم داشته و دارد و بهتر است در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

 /۸۶۰۳۴/ج/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.