پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رصد و شناسایی ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای لنگر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، طی سال‌های اخیر بسیاری از زمین‌های حاصل‌خیز این دیار سرسبز تبدیل به ویلاها و یا حتی شهرک‌های لوکس شده و دیگر خبری از سرسبزی نیست.

این ساخت‌وسازهای غیرمجاز تا حدی گسترش یافته که برخی کشاورزان با توجه به درآمد ناچیز کشاورزی به فکر فروش زمین‌های پدری و آبا و اجدادی خود افتادند و یا حتی در مواردی به سرایداران صاحبان این ویلاها تبدیل شدند.

درحالی شاهد نمایان شدن ویلاهای قد و نیم قد در طبیعت مازندران هستیم که برخی بدون توجه به کشاورزان و دامداران به فکر استراحت و تغییر حال و هوای خود تنها برای چند روز در طول سال هستند.

روستای لنگر از توابع بخش چهاردانگه این روزها مورد تاخت‌وتاز ویلاسازان قرار گرفته تا جایی‌که در برخی نقاط شاهد قطع درختان  و احداث بنا و ویلا هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی ساری در این‌باره اظهار کرد: یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی حفظ بستر اراضی زراعی و باغی سطح استان مازندران است که به شدت با هرگونه تغییر مخالف هستیم.

رضا پورفلاح با بیان اینکه در برخورد با عوامل ساخت‌وساز غیرمجاز برابر قانون برخورد می‌کنیم، افزود: این کار حاکمیتی است و همه دستگاه‌ها به‌ویژه دهیاری‌ها باید به کمک ما بیایند.

وی با اشاره به اینکه حفظ بستر خاک و اراضی زراعی وظیفه ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای لنگر بخش چهاردانگه ساری آمایش صورت گرفته و تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز شناسایی و رصد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده قرار شد با همکاری جهاد کشاورزی و پاسگاه حکم قلع و قمع برخی از بناهایی که بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز کردند را گرفت.

پورفلاح یادآور شد: بحث برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز همچنان در دستور کار قرار دارد و به شدت با مسائلی از این قبیل برخورد می‌شود.

وی در پایان گفت: وظیفه ما ترویج و آموزش کشاورزی برای حفظ بستر خاک است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.