پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه برون رفت از مشکلات انسجام در دستگاه‌های فرهنگی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، علی اصغر کاراندیش روز یکشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری افزود: امروز در کشور ما با احتساب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۶ دستگاه و سازمان در حوزه فرهنگی نقش ایفا می‌کنند که ۸۵ درصد از اعتبار حوزه فرهنگی نیز در اختیار این سازمان و دستگاه هاست.

وی با اظهار اینکه بودجه اندک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی انتظارات بالا از این وزارتخانه نیست، توضیح داد: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ میزان بودجه فرهنگی کشور در سال جاری حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کمتر شد.
کاراندیش با توجه به انتظارات موجود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار خارج کردن این وزارتخانه از کارهای اجرایی شد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از کارکرد اجرایی خارج شود و رویکرد نظارتی و سیاستگذاری را مطابق وظیفه ذاتی خود در جامعه انجام دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار گفت و گوی دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر برای حل مشکلات فرهنگی شد و اظهار داشت: امروز تخریب، تهمت و افترا در فضای مجازی جای گفت و گو بین افراد گرفته است و بخش زیادی از مشکلات فعلی جامعه در ارتباط با بد اخلاقی‌ها از جمله تهمت و تخریب ناشی از حذف گفت و گو است و اگر بتوانیم بستر لازم را برای گفت و گو در جامعه فراهم کنیم، قطعاً کمتر شاهد بد اخلاقی‌هایی چون تخریب و تهمت در جامعه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: باید گفت و گو را در سطح جامعه از دستگاه‌های فرهنگی شروع کنیم و این روند در بین دستگاه‌های فرهنگی نیز به درستی شکل نگرفته است.

مشکل خانوادگی علت تودیع زودهنگام مدیرکل ارشاد مازندران
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این آئین به ابهامات در باره تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پاسخ گفت و علت حداحافظی محمود شالویی پس از حدود یک سال از مازندران را مشکلات خانوادگی وی اعلام کرد.

کاراندیش گفت: با وجود حمایت استاندار مازندران از مدیرکلی آقای شالویی، ایشان به دلیل مشکل خانوادگی قادر به ادامه فعالیت در استان نبود.

وی با تمجید از سوابق کاری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که پیش از این سمت مدیرکلی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزن فرهنگی ایران را در یکی از کشورهای اروپای شرقی بر عهده داشت، افزود: مدیرکل جدید ارشاد نیز از بین گزینه‌های بومی انتخاب شد که سابقه فعالیت در حوزه فرهنگی به خصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی با عباس زارع مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شد. زارع پیش از این معاون فرهنگی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دولت یازدهم و دوازدهم بود.

عباس زارع سومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می‌شود.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.