پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌های روستایی چهاردانگه به توجه ویژه مسئولین استان مازندران نیاز دارد

چهاردانگه در زمینه زیر ساخت راه به خصوص راه روستایی از محرومیت زیادی رنج می‌برد. 297 کیلومتر از راه روستایی هنوز آسفالت نشده است و راه هایی که اسفالت شده نیز در اثر گذر زمان و کم توجهی در نگهداری آن در حال تخریب می‌باشد.

0

 اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:راه‌ها نقش عمده‌ای در توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای دارد. گام اول برای توسعه، احداث راه استاندارد می‌باشد. راه مناسب دیگر امکانات را به همراه خود برای مردم آن منطقه به ارمغان می‌برد.

چهاردانگه با وسعت 1500 کیلومتر مربع، وسیع ترین بخش استان مازندران می‌باشد که در منطقه کوهستانی استان مازندران واقع شده است.

چهاردانگه در زمینه زیر ساخت راه به خصوص راه روستایی از محرومیت زیادی رنج می‌برد. بخش چهاردانگه 460 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که  297 کیلومتر از راه روستایی آن هنوز آسفالت نشده است و راه‎‌هایی که در سال های گذشته اسفالت شده‌اند در اثر گذر زمان و کم توجهی در نگهداری آن در حال تخریب می‌باشند.

وضعیت راه‌های شهرستان ساری به شرح ذیل است:

طول راههای شهرستان ساری 1457 کیلومتر می‌باشد، 320 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 1337 کیلومتر راه روستایی می‌باشد.

 680 کیلومتر از راه‌های شهرستان ساری آسفالته، 440 کیلومتر راه شنی و 68 کیلومتر راه خاکی می‌باشد.

 در بخش چهاردانگه 460 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 163 کیومتر آن آسفالت و 297 کیلومتر منتظر آسفالت  می‌باشد.

در دهستان پشتکوه 68 کیلومتررا روستایی وجود دارد  که 47 کیلومتر آن آسفالت می‌باشد، در دهستان چهاردانگه 220 کیلومتر جراه روستایی وجود دارد که  70 کیلومتر آسفالت است و در دهستان گرماب 157 کیلومتر راه روستایی وجود دارد  که 45 کیلومتر آن آسفالت است.

 عدم راه روستایی مطلوب در بخش چهاردانگه باعث شده است خدمات رسانی در مواقع اضطرار به سختی انجام گیرد.

بیشترین راه روستایی آسفالت نشده در شهرستان ساری متعلق به بخش چهاردانگه می‌باشد و برای جبران این عقب ماندگی تاریخی نیازمند توجه جدی استاندار، مدیرکل راه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان ساری است.

بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیم 220 شهید توسط مردم شهید پرور چهاردانگه، این وضعیت راه روستایی شایسته این مردم ولایی و رنج کشیده نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.