پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهبرد دولت پیگیری رونق اقتصادی از جنس اشتغال‌آفرینی است

0

محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه سازی بندر امیرآباد در گفت وگو با خبرنگاران هدف از سفر به مازندران را برنامه های افتتاح و کلنگ زنی طرح های مرتبط عنوان کرد و گفت: افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر و آغاز عملیات اجرایی دوهزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان در جهت طرح اقدام مسکن ملی از برنامه های امروز بود.
وی افزود: همچنین از تقاطع های غیر همسطح کنارگذر شمالی ساری که سالها بود معطل مانده و موجب معضلاتی برای مردم شده بود، برای تکمیل بازدید صورت گرفت.
اسلامی افزود: در مورد جاده ۲۰ کیلومتری بهشهر، نکا،  امیرآباد و رستم کلا نیز نشست و بررسی صورت گرفت و برای فاصله یک کیلومتری باقیمانده این جاده که از خط آهن عبور می کند تصمیم گیری صورت گرفت و پیمانکار انتخاب شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام سعی ما این است که دسترسی و تردد مردم به بندر امیرآباد با اجرای این طرح جاده ای، از ۴ مسیر تسهیل شود.
اسلامی گفت: تشویق ما برای سرمایه گذاری در امیرآباد خوب بوده و مراحل قانونی تبدیل این بندر که منطقه ویژه اقتصادی است به منطقه آزاد در حال طی شدن است.
وی با اشاره به ظرفیت های استان مازندران گفت: میانکاله می تواند مصداق پیشرفته و نوینی از اکوپارک باشد که ما می توانیم اولین اکو پارک کشور را شاهد باشیم، بندرامیرآباد نیز یک نقطه کانونی در کریدور شمال جنوب است و برنامه های دولت برای این منطقه از جمله پروتکل با قزاقستان و روسیه، ارتباط ریلی با  ریلی با اینچه برون و از همه مهمتر اسکله رورو  ویژه مراسلات تره بار و میوه جات که در حال انجام است.
اسلامی گفت: این اسکله تا ماه های آینده فعال می شود تا باعث رونق صادراتی استان که بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی و دامی و آبزی پروری دارد، شود چون در این مسیر هم ریل و هم جاده ها بخش مهمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.