پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دکتر بابایی کارنامی: پیگیر گرفتن ردیف ملی برای محور ساری ـ کیاسر ـ دامغان هستیم

0

طرح چهاربانده کردن محور ساری ـ تاکام که در کاهش بار ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنوز انجام نشده است.

البته این پروژه امسال از پیشرفت خوبی برخوردار بوده ولی برای مدتی این پروژه کاملا مسکوت و بلاتکلیف بوده است.

مسافران بسیاری از این مسیر روزانه به‌ویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته به‌ویژه عصر روزهای جمعه به‌دلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یک‌طرفه کردن محور است که معمولا به‌صورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صف‌های طولانی ترافیک می‌شود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود.

 مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیرها تردد می‌کنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جاده‌ها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است که در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم و زیرسازی دارد که ضرورت دارد با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم بارونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول شود.

براساس گفته  غلام عباس رستمی مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کل پروژه چهار خطه کردن محور ساری ـ تاکام ۲۱ کیلومتر از ساری تا سه راهی تاکام است که ۱۷ کیلومتر آن  29 خرداد ماه امسال زیر بار ترافیک رفت ؛البته چهارکیلومتراین محور از ورودی گلورد تا سه راهی تاکام هنوز چهاربانده نشده که امیدواریم این عملیات تا پایان امسال انجام شود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیگیر گرفتن ردیف ملی برای این محور هستیم.

وی با بیان اینکه محور ساری تاکام ردیف ملی نداشت، افزود: موضوع مورد پیگیری بحث محور ساری ـ کیاسر ـ دامغان است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس قول نوبخت مقرر شد طی مدت دو هفته پیش رو ماده ۲۳ یا همان ردیف ملی برای این پروژه صادر شود.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: صادقانه تمام پروژه‌های شهر ساری را که مشمول زمان شده تمام تلاش‌مان بر این بوده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم.

به گزارش فارس، این روزها که چهاربانده کردن ۱۷ کیلومتر از محور ساری تاکام بعد از چشم انتظاری ۱۷ ساله درحالی به اتمام رسید که چهار کیلومتر آن باقی مانده ولی در کنار آن بحث محدودیت‌های مقطعی پلیس و همچنین چهار بانده کردن این محور تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.