پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دوری از تجمل گرایی به تحقق اقتصادمقاومتی می انجامد

امام جمعه چهاردانگه گفت: پرهیز از اسراف و دوری از تجمل گرایی به بهبود وضعیت اقتصادی می انجامد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت الاسلام یوسفعلی تیموری، امام جمعه چهاردانگه امروز(۱۶فروردین) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون اقتصادمقاومتی  گفت: رهبری(حفظه الله) با طرح شعار امسال با عنوان اقدام و عمل تلاش دارند مقوله اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولین به منصه عمل درآید.

 

وی بر لزوم کارعملیاتی درحوزه اقتصادمقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون بحث و گفتگو های متعددی درخصوص این منویات معظم له مطرح شده و ستادهایی نیز تشکیل شده اما خروجی اقدامات محسوس نبوده است.

 

حجت الاسلام تیموری با تاکید اینکه فعالیت های عرصه اقتصادمقاومتی خیلی نیاز به بودجه ندارد و بایستی با کمترین هزینه و بیشترین بازده پیگیری شود، گفت: تولید بهینه و زیاد و درمقابل آن مصرف بهینه و کم از ضروریات تحقق اقتصادمقاومتی است.

 

وی تصریح کرد: تولید باید به اندازه رفع نیاز داخلی و حتی ورود به حوزه صادرات باشد و مصرف نیز باید به مقدار پرهیز از اسراف باشد.

 

حجت الاسلام تیموری بیان داشت: دوری از تجمل گرایی و اسراف، قوام و دوام بودجه را درپی دارد و می توان هزینه های صرفه جویی را مصروف افزایش تولید داشت.

 

وی با بیان اینکه اقتصادی پویا است که بتواند در برابر تحریم بیگانگان ایستادگی داشته باشد، گفت: اقتصاد به معنای میانه روی است و معیشت بایستی براساس اقتصاد باشد تا مفهوم یابد.

 

امام جمعه چهاردانگه با ابرازنگرانی از اینکه امروزه توجه به اقتصاد از مفهوم اصلی خود رخت بربسته، اظهار داشت: تاکیدات رهبری (دامت برکاته) با عنوان اقتصادمقاومتی از این بابت که توجه مسئولین معطوف عمل شود و مردم هم از کم کاری بکاهند و برهمت خود بیافزایند و درامر تولید ورود پیدا کنند.

 

وی بر لزوم حمایت از بنگاه های زودبازده و رونق مشاغل خانگی جهت تحقق اقتصادمقاومتی تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود فعالیت های اقتصادی نظیر نساجی بهشهر و قائمشهر که بخش اعظمی از تولید نخ و پارچه را عهده دار بوده، دوباره به خط تولید برسد.

 

حجت الاسلام تیموری با اشاره به اینکه برای داشتن اقتصاد پویا نباید به واردات و هزینه کرد نفت اتکا داشت، گفت: با لغو ماموریت های کاذب و حذف دکوراسیون های اداری گران قیمت می توان بودجه را به تولید اختصاص داد./شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.