پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دفاتر اسناد رسمی مازندران از روز سه شنبه تا پانزدهم فروردین نوبتی باز است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سید نجف موسوی گرمستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که از روز سه شنبه پنج تا هفت دفتر اسناد رسمی در شهرهای بزرگ نظیر ساری ، بابل ، آمل ، قائمشهر و نوشهر باز است، افزود: در این دفاتر سردفتران برای ارائه خدمات مورد نیاز حضور دائمی دارند.

وی با بیان این که حجم مراجعات مردم به دفاتر اسناد رسمی در پایان سال در مازندران بسیار زیاد بوده است، ادامه داد: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا ، تصمیم گرفته شده تا بیشتر  دفاتر اسناد رسمی استان تعطیل شود.

وی تعداد دفاتر اسناد رسمی فعال در مازندران را ۳۳۹ دفتر اعلام کرد و بیان داشت: در شهرهای کوچک استان فقط یک دفتر اسناد رسمی خدمات مورد نیاز مردم را برای پرونده های خاص ارائه می کند.

نقش دفاتر اسناد رسمی در تنظیم روابط حقوقی جامعه بسیار مهم و محوری است و این دفاتر در تنظیم اسناد رسمی، کاهش دعاوی، نزاع ها و پرونده های ورودی به دستگاه قضایی و صلح و آرامش مردم نقش حساسی دارند.

همچنین سردفتران با اعمال کارهای حقوقی از جمله خرید، فروش، رهن، مصادره و ده‌ها عمل حقوقی که در فقه و مبانی حقوق به آن اشاره شده پاسخگوی کل جامعه در این حوزه هستند.

بر اساس آخرین گزارش  وزارت بهداشت و درمان  از بدو شروع ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به  یک هزار و ۲۷۸ نفر رسید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.