پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستاورد پروژه مهر مازندران ۳۹ پروژه با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار

0

اسفندیار نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها حداکثر ظرف دو ماه آینده با هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس استان به بهره برداری می رسد که شامل ۲۸ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس و نیز چند مکان ورزشی و کانون پرورشی است.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اموزش وپرورش بر شمرد و اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته تمامی کلاس ها معلم دارند ولی در تجهیزات هنرستان با کمبود مواجه هستیم که بخشی از این کمبود از منابع استانی و ملی با ۴ میلیارد تومان اعتبار برطرف شد.

نظری خاطرنشان کرد: با تخصیص ۲ درصد فروش گاز به مازندران تا ۲ ماه آینده ۸ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات هنرستان های مازندران خریداری خواهد شد.

معاون آموزش اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر بیشترین ظرفیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی با ۵۱ درصد، ۲۱۶۰ مدرسه و ۲۶۴ هزار دانش آموز می باشد.

وی مهمترین کار در سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی را پرداختن به جشنواره جابربن حیان و توانمند سازی معلمان بر شمرد و افزود: در متوسطه اول برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی و کارآفرینی و طرح ایران مهارت و هویت بخشی فرهنگ بومی و محلی است.

دبیر پروژه مهر استان مازندران  با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان گفت : امسال آموزش و پرورش مازندران با  ۱۱ هزار ساعت کمبود معلم مواجه بود که با برنامه ریزی صورت گرفته این میزان کمبود با حق التدریسی به معلمان دیگر رفع شده است.

وی مهاجرت دانش آموزان روستایی به شهر را یکی از علت های افزایش تراکم مدارس شهری در استان بر شمرد و افزود: تمامی مسئولان استانی و شهرستانی به همراه بخشداران و دهیاران باید در جهت ماندگاری دانش آموزان تلاش و همکاری کنند.

معاون اموزش اداره کل اموزش و پرورش مازندران ادامه داد: هم اکنون تراکم مدارس روستایی مازندران بین ۱۰ تا ۱۵ نفر است ولی در شهر از مرز ۳۶ نفر نیز گذشته است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و در راستای توانمند سازی مدارس تراکم کلاس های درس را در مقطع ابتدایی به ۲۴ دانش اموز و در مقطع متوسط ۲۸ دانش کاهش یابد که امسال این طرح اجرایی نشد و امیدواریم که سال آینده محقق شود.

معاون آموزش اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه دو شیفته سطح استان گفت:  برای اینکه دانش اموزان از امکانات کتابخانه ، آزمایشگاه ، مکان های ورزشی و …  برخوردار باشند این مدارس دو شیفته هستند تا اینکه مدارس یک شیفته غیر استاندارد داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مدارس مختلط به صورت محدود در مناطق کوهستانی و صعب العبور به دلیل جمعیت کم دانش آموزی در دوره اول و دوم  ابتدایی وجود دارد.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران امسال  ۵۳۸ هزار و ۴۳۸  دانش‌آموز در استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که از این تعداد  ۲۶۴ هزار و ۶۳۴ نفر در دوره ابتدایی، ۱۲۳ هزار و ۸۸۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۱۰۷هزار و ۵۹۹ نفر در دوره متوسطه دوم  و ۳۱ هزارو ۴۸۱ نوآموز پیش دبستانی و  بقیه دانش اموزان استثنایی  هستند.
مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۱۸۹۹/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.