پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش آموزان منطقه چهاردانگه پای صندوق های رای رفتند + تصاویر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی روابط عمومی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه با حضور عباسعلی نجفی رییس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، خلیلی معاون پرورشی، مدیر، معلمان و دانش آموزان انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه شهید مطهری و امام حسین(ع) شهر کیاسر برگزار شد‌.

رییس آموزش و پرورش منطقه #چهاردانگه ضمن تقدیر و تشکر از همکاران اداری و تبریک هفته تربیت بدنی گفت: شورای دانش آموزی به عنوان رکن مدرسه در راستای تحقق دانش آموز محوری و مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم گیری ها انجام می گیرد .
این مقام مسئول تصریح کرد: شورای دانش آموزی به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی ، ورزشی ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دو سویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری ، مسئولیت پذیری و مشارکت شویی در سطح مدارس تشکیل می شود.
وی در پایان گفت: امیدواریم که دانش‌آموزان نظم، قانون‌گرایی و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که آینده کشور به دستان توانمند و ذهن خلاق این دانش آموزان عزیز مدیریت خواهد شد .

بنا بر قانون انتخابات شورای دانش آموزی مدارس ابتدایی با جمعیت تا ۱۰۰ دانش آموز پنج عضو برگزیده، مدارس با جمعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش آموز هفت عضو شورا و مدارس با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز می توانند ۹ نماینده در شورا داشته باشند.

همچنین برای مدارس متوسطه اول و دوم با جمعیت تا ۲۵۰ نفر پنج عضو در شورا، مدارس با جمعیت ۳۵۰ نفر هفت عضو در شورا ، مدارس با جمعیت تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو و بیش از آن ۱۱ عضو در شورای دانش آموزی خواهند داشت.

در تمامی مقاطع و در تمامی شورا ها ۲ عضو به عنوان علی‌البدل نیز انتخاب خواهند شد.

شوراهای دانش‌آموزی یک نهاد مشورتی در مدارس است و انتخابات برای آن در ایران هم از سال 76 شروع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.