پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشجویان مازندران به پویش «نه به انتقال آب خزر» پیوستند

0

این گروه بنابر برنامه از قبل اعلام شده قرار بود حرکت خود را از دانشگاه آغاز کرده و در مسیر رسیدن به ساحل دریا و محدوده ساحل دریا در پلاژ مخابرات ضمن جمع آوری زباله ها ، زنجیره انسانی تشکیل دهند که به خاطر نگرفتن مجوز قانونی تجمعشان را در محوطه دانشگاه خلاصه کردند.

دانشجویان حاضر در این پویش هدف خود را ” جلوگیری از تکرار فجایعی چون خشک شدن دریاچه ارومیه ” و نیز ” جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسی ” اعلام کردند.

آنها همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مدعی شدند که هزینه مالی این طرح مخالف منافع ملی است ضمن این که هزینه های زیست محیطی گسترده و مخربی هم در پی خواهد داشت.

دکتر محمود شارع پور عضو هیات علمی دانشگاه مازندران که در جمع این گروه حضور داشت ، به خبرنگار ما گفت : این پویش دانشجویی نشان دهنده پویایی دانشگاه و مسئولیت پذیری دانشجویان در قبال اتفاقات خارج از دانشگاه است.

وی همچنین از این پویش به عنوان ” اتاق فکری ” برای کمک به تصمیم گیری دولت یاد کرد و افزود : این پویش ها در کنار جلوگیری از تصمیمات آنی و غیرکارشناسی به دنبال کمک به دولت جهت نگاه جدی تر به چنین طرح هایی است.
شارع پور موافقت محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر را ” عجولانه ” توصیف کرد و گفت : باید نگاه کارشناسی گسترده تر و بررسی های همه جانبه بیشتری روی این طرح از سوی محیط زیست انجام می شد.

وی افزود : متاسفانه تصویب عجولانه این طرح حتی وزارتخانه های مربوطه را نیز در عمل انجام شده و تحت فشار قرار می دهد.

سازمان محیط زیست هفته پیش در نامه ای به وزارت علوم موافقت این سازمان را با انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی اعلام کرد. مسئولان این سازمان در عین حال تاکید کردند که این موافقیت مشروط به رعایت تمامی موازین زیست محیطی است و از مجری طرح نیز تعهد محضری به عنوان ضمانت اجرایی گرفته می شود.

پویش نه به انتقال آب دریای خزر در مازندران نیز بلافاصله پس از موافقت سازمان محیط زیست شکل گرفت و این پویش در حال حاضر با عضویت بیش از هفت هزار نفر در فضای مجازی در حال فعالیت و اطلاع رسانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.