پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشجویان آلمانی از آثار تاریخی ساری بازدید کردند

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری از سفر ۲۰ دانشجوی آلمانی به ساری در هفته جاری و بازدید از آثار تاریخی این شهر خبرداد .

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: رضا مردانی گفت : در مدت دو روزه حضور دانشجویان آلمانی در ساری فرصتی فراهم شد تا آنان از مجموعه و آثار تاریخی فرح آباد ، مسجد جامع ، عمارت کلبادی ، حمام وزیری و آب انبار نو بازدید بکنند .

وی ادامه داد : حضور و بازدید در پارک ملل و سد لاستیکی از دیگر برنامه های ساری گردی برای این گردشگران خارجی بود .

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری گفت که همراه با تور ساری گردی ، دانشجویان آلمانی در نمایشگاه جشنواره بهار نارنج ساری شرکت کردند تا سوغات و رهاورد سفرشان خرید از محصولات این جشنواره باشد .

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در ساری ، ادامه داد : نوروز امسال ۲۰ گردشگر از کشورهای آمریکا ، آفریقای جنوبی و اتریش با همراه شدن با تورهای ساری گردی از جاذبه ها و آثار تاریخی این شهر بازدید کردند .

به گفته مردانی همچنین اردیبهشت ماه امسال نیز گردشگران آرژانتینی ، چینی ، سوئدی و فرانسوی به شهر ساری سفر و از آثار باستانی آن بازدید کردند .

با این همه به گفته کارشناسان گردشگری با توجه به ظرفیت های فراوان استان مازندران در زمینه گردشگری بویژه دریا , کوه و جنگل هنوز این ظرفیت ها برای گردشگران خارجی بالفعل نشده است و از اینرو حضور گردشگران خارجی به استان بسیار اندک است .

نبود هتل های مناسب , بهینه سازی نشدن ساختارهای موجود گردشگری , مقررات دست و پا گیر اداری , نداشتن برنامه برای گردشگران در زمان حضور درمحل , نبود زیربناهای مناسب مانند فرودگاه , رستوران , بزرگراه ها , پارک و امکانات تفریحی , گردشگری مازندران را به اغما فرو برده است .

مازندران با بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر و بنای تاریخی ، هر چند سالانه میزبان صدها هزار گردشگران داخلی است ولی در نوروز امسال از موزه های استان تنها اندکی بیش از ۳۰۰ گردشگر خارجی بازدید کردند./ ایرنا

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.