پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دامادی نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری شد

با توجه به نائب رئیسی دامادی در فراکسیون مدیریت شهری، احتمال انتخاب مجدد وی به عنوان یکی از اعضای هیات عالی نظارت استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۶ قوت خواهد گرفت/ تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا و همچنین بررسی تخلفات انتخاباتی زیر نظر هیات عالی نظارت استان صورت خواهد گرفت

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: امروز در مجلس شورای اسلامی اعضای هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس دهم تعیین شدند که طبق اخبار منتشر شده، محمد دامادی نماینده ساری و میاندورود به عنوان نائب رئیس این فراکسیون تعیین شد.

 

دیگر اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون مهرداد بائوج لاهوتی، عبدالرضا مصری، احمد امیرآبادی فراهانی، شهباز حسن پور، صدیف بدری، یوناتن بت کلیا، هادی قوامی، جلیل بهرامی نیا، امیر خجسته، رضا شیران خراسانی، اردشیر نوریان و محمد کاظمی هستند.

 

مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان رئیس، محمد دامادی نایب رئیس اول، یوناتن بت کلیا نایب رئیس دوم، صدیف بدری سخنگو، سید مهدی مقدسی دبیر اول و رسول خضری به عنوان دبیر دوم فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

 

هدف از تشکیل فراکسیون مدیریت شهری و روستایی حمایت از مدیریت شهری و بهبود شاخص‌های آن، ایجاد هماهنگی و یکپارچه سازی در مدیریت شهری و روستایی و در نهایت بهبود و ارتقای سطح زندگی شهرنشینان و روستاییان است.

 

دامادی و شاعری نمایندگان مازندران حاضر در این فراکسیون هستند و اکنون با نائب رئیسی محمد دامادی ضریب نفوذ وی در مسائل شهری و شهرداری‌ها افزایش خواهد یافت.

 

با توجه به در پیش بودن انتخابات مهم پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد سال ۹۶، کمیسیون شوراها و آیین داخلی کشور و در کنار آن فراکسیون مدیریت شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو می‌توانند داشته باشند.

 

دامادی که سابقه کار شورایی در سومین دوره  شورای اسلامی شهر ساری دارد، در قامت نمایندگی نیز نشان داد همچنان علاقمند به مسائل شهری است به طوری که در مجلس نهم و در جریان انتخابات شوراهای شهر سال ۹۲، به همراه علیپور و احمدی لاشکی، از اعضای هیات عالی نظارت در مازندران بود.

 

هیات عالی نظارت در هر استان متشکل از سه نماینده آن استان است که وظیفه نظارت در همه مراحل انتخابات شوراهای شهر و روستا را برعهده دارند و چنانچه تخلفی مشاهده کنند، برای رفع و اصلاح آن می‌توانند از راهکارهای قانونی استفاده کنند.

 

حتی درستی برگزاری شوراهای اسلامی شهر و روستا به تأیید این هیأت باید برسد. بنابراین، برای اجرای نظارت درست و دقیق در مراحل شش‌گانه انتخابات (‌نام‌نویسی، بررسی صلاحیت، تبلیغات، برگزاری انتخابات، رأی‌گیری و تأیید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا) بر عهده هیأت‌های نظارت است.

 

بنابراین با توجه به نائب رئیسی دامادی در فراکسیون مدیریت شهری، احتمال انتخاب مجدد وی به عنوان یکی از اعضای هیات عالی نظارت استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۶ قوت خواهد گرفت.

 

هیأت عالی نظارت بر استان‌ها پنج نفر از معتمدان را انتخاب کرده و این افراد هیأت نظارت شهرستان‌ها را تشکیل می‌دهند که وظایف آن‌ها، تأیید معتمدان محلی برای اجرای نظارت بر بررسی صلاحیت‌ها، نظارت بر تبلیغات، نظارت بر اجرای انتخابات و تأیید نهایی است.

 

تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا و همچنین بررسی تخلفات انتخاباتی زیر نظر این هیات صورت خواهد گرفت./مازند مجلس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.