پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حوادث رانندگی کشور سالانه ۶۰ هزار معلول بر جا می‌گذارد

0

وحید قبادی دانا روز سه شنبه در آیین پایانی همایش مدیران بهزیستی کشور در بابلسر اظهار داشت: هر سال بیش از ۳۷۰ هزار نفر در اثر حوادث رانندگی کشور دچار مجروحیت می‌شوند که از این تعداد ۶۰ هزار معلول برجا می‌گذارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه هرسال از تعداد معلولان حواث رانندگی ۲ هزار نفر دچار ضایعه نخاعی می‌شوند که همگی به بهزیستی مراجعه کرده و زیرپوشش این سازمان قرار می‌گیرند. 

رئیس بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۴۷ هزار معلول در مراکز بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند گفت: از این تعداد اکنون بیش از ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی هستند که در مراکز نگهداری بهزیستی کشور خدمات دهی و نگهداری می‌شوند. 

وی با بیان اینکه یک میلیون ۴۵۰ هزار معلول در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند افزود: یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار کشور نیز تحت پوشش مستمری بهزیستی قرار دارند. 

گفتنی است سازمان بهزیستی ۲۲ هزار نیروی انسانی دارد و بیش از یک هزار مرکز نگهداری از معلولین، سالمندان و بیماران روانی در سراسر کشور فعال است. 

همایش مدیران بهزیستی کشور به مدت ۲ روز در شهرستان بابلسر برگزار شد که عصر امروز به کار خود پایان داد. 

همچنین این در این نشست به مشکلات مددجویان استان های مختلف و برنامه ریزی برای ساماندهی جامعه هدف پرداخته شد و روش های علمی در مقابله با آسیب های اجتماعی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.